پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
عجب شیر پرس _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: موج بیداری اسلامی در منطقه ناشی از برکات هشت سال دفاع مقدس مردم ایران در برابر زورگویان جهان است.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران  جوان،حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در آیین تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس آذربایجان شرقی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تبریز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این دوران و سپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: باید توجه داشت که آغاز موج بیداری اسلامی به واسطه دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی‌ها بود.
او با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نباید نقش و هوشیاری گروه‌های مردمی و به ویژه جوانان را از یاد ببریم، گفت: جوانانی را که حتی شناسنامه خود را دستکاری می‌کردند تا به جبهه بروند، نباید فراموش کنیم و باید از این جوانان الگوسازی کنیم، زیرا هفته دفاع مقدس برای الگوسازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: آنچه که باید در هفته دفاع مقدس توسط آحاد مردم یادآوری شده و به بوته فراموشی سپرده نشود، نقش راهبردی فرماندهی ولی فقیه در قلب حماسه‌ها، پیروزی‌ها و همان شعار ما قوی هستیم است، نقشی که در پیروز‌های دفاع مقدس بسیار تاثیرگذار بود.
او قدرت وحدت بین نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی و مقابله با تهدید‌ها همچون دوران دفاع مقدس را مورد تاکید قرار داد و افزود: آنچه باعث پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس شد، وحدت و همدلی دلاورمردان در قالب نیرو‌های مختلف مسلح بود؛ سپاهیان غیرتمند، ارتشیان فداکار و بسیجیان جان بر کف همه و همه دست به دست هم دادند تا دفاع به حق ما به پیروزی برسد.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم رژیم بعثی عراق را متجاوز و آغازگر جنگ اعلام کرد و افزود: ما توانستیم در این جنگ، دشمن را از خاکمان بیرون کنیم و نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد؛ امروز وقتی از دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، باید تبیین اثربخشی دفاع مقدس بر موج بیداری اسلامی را مطرح کنیم.
او جوانان را نقش آفرین اصلی دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز نیز برای چیره شدن به انواع مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید از جوانان مومن، انقلابی و متدین بهره جست، چون بی توجهی به جوانان خسران به دنبال خواهد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان اینکه هفته دفاع مقدس تنها برای اجرای برنامه‌های نمادین نیست، گفت: باید این هفته، مقدمه‌ای برای ترویج و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه باشد و نسل‌های جدید با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: