شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
عجب شیر پرس _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: تقویت روحیه همدلی، همراهی و یکدلی جامعه را به تعالی سوق می‌دهد.
تقویت روحیه همدلی جامعه را به تعالی می‌رساندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم  نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل بنیاد خیریه مصلی امام خمینی (ره) تبریز با بیان اینکه استعداد‌های انسان در زندگی اجتماعی و جمعی شکوفا می‌شود،گفت: با تقویت روحیه همدلی و همراهی انجام کار‌های نیک و خداپسندانه در جامعه نیز به تعالی می‌رسد و در این راه خدمتگزاری صادقانه به همدیگر، ره توشه‌ای برای دنیای آخرت خواهد بود.
او گفت: در این رابطه انسان‌ها به مثابه حلقه‌های زنجیر حیات شان به همدیگر وصل شده است که از طریق خدمتگزاری صادقانه به همدیگر ره توشه‌ای برای آخرت خود پس انداز می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خدمت به آحاد مردم را عملی مقبول و شایسته دانست که جلوه‌های آن بسیار وسیع و گسترده بوده و در متون دینی و اسلامی هم به آن تاکید شده است.
او خدمات مرحوم آیت الله ملکوتی و آیت الله مجتهدشبستری، امام جمعه‌های پیشین تبریز در جانمایی و احداث مصلی بزرگ امام خمینی (ره) را مورد تقدیر قرار داد و گفت: هر دو شخصیت بزرگوار در راستای به ثمر رسیدن این کار خیر گام‌های بلند و ارزشمندی برداشته اند که از اذهان اهالی تبریز هرگز پاک شدنی نیست.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم از خدمات ۲۳ ساله حجت الاسلام موسی محمدی، مدیرعامل سابق بنیاد خیریه مصلی قدردانی کرد و افزود: فعالیت‌های عمرانی که از سوی این بنیاد انجام گرفته، در سایه تدابیر مسئولان و تلاش مهندسان و کارمندان خدومی است که در کنار انجام وظیفه، با نیت‌های خیر و پاک به منصه ظهور رسیده است.
در پایان این مراسم با اهدای لوحی از سوی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و رئیس هیأت امنای بنیاد خیریه مصلی حضرت امام خمینی (ره) از خدمات ۲۳ ساله حجت الاسلام محمدی تقدیر و حجت الاسلام اوجاقی به عنوان مدیرعامل جدید بنیاد خیریه مصلای تبریز منصوب شد.
مصلی امام خمینی تبریز با ۷۵ هزار متر مربع وسعت و گنجایش ۶۰ هزار نفر نمازگزار، دارای ۲ طبقه مجزا برای اقامه نماز و ۲ طبقه زیرزمینی برای پوشش فعالیت‌های فرهنگی است.
طبقه اول این بنا به عنوان مرکز امور اداری و طبقه دوم جهت فعالیت‌های فرهنگی از قبیل قرائتخانه با ظرفیت یک هزار نفر، سالن اجتماعات با ظرفیت یک هزار نفر برای برادران و خواهران، مخزن کتابخانه‌های تخصصی مجهز، موزه آثار مذهبی و وقفی و غرفه‌های مطالعاتی است.
عملیات اجرایی این پروژه از سال ۱۳۷۶ آغاز شد و در ۲ فاز به انجام رسید.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: