جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
استاندار خراسان شمالی:
عجب شیر پرس - استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اعتبارات استان محدود است، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات مازاد باید بیشتر در سطح ملی تردد کنند.
مدیران استانی برای جذب اعتبارات مازاد در سطح ملی تلاش کنندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، محمدعلی شجاعی در چهارمین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان که پنجم شهریور ماه در محل استانداری برگزار شد، گفت: مدیران برای تامین منابع باید پیگیری های بیشتری از سطح ملی داشته باشند و به اعتبارات استانی اکتفا نکنند.

شجاعی با تاکید بر اینکه مدیر باید بتواند از سطح ملی اعتبار بگیرد و ملاحظات را کنار بگذارد، افزود: بخشی از اعتبارات کشور توزیع نمی شود و در قالب برخی ردیف های ملی نزد وزارتخانه ها و سازمان مدیریت باقی می ماند مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات مازاد اعتبارات استانی از وزارتخانه های متبوع پیگیر باشند.

وی مطرح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی باید هر سه ماه گزارش پیگیری های مدیران دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات از سطح ملی ارائه کند.

شجاعی گفت: دستگاه های اجرایی که مازاد اعتبارات استان را بتواند از سطح ملی اعتبار جذب کند از درصد اعتبارات سایر دستگاه های کم کار در این بخش کم و به آن اضافه می کنیم.

شجاعی سماجت، لجاجت، ماندن و راضی نشدن مدیر را برای جذب اعتبارات از سطح ملی الزامی دانست و گفت: سطح ملی می تواند به افزایش منابع اعتباری کمک کند.

وی با اشاره به جلسات در تهران با مقامات مختلف کشوری، یادآور شد: قرارگاه خاتم در ۲۵ استان کشور پروژه داشت و با همکاری سپاه استان پیگیری کردیم که این قرارگاه برای اجرای پروژه های مختلف وارد این استان نیز می شود.

شجاعی انعقاد تفاهم نامه های مختلف در حوزه های دانشگاه پیام نور، راه و حمل و نقل باری و مسافری روستایی، مجتمع های آبرسانی روستاها و سند جهش تولید استان در جلسات تهران را از دیگر پیگیری های استان از سطح ملی عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان نیاز دارد که بخش خصوصی در تمامی حوزه ها پررنگ شود، افزود: برای پیشرفت و آبادانی هر کشور و استانی این بخش خصوصی توانمند است که می تواند کاری کند.

محمدعلی شجاعی تاکید کرد: بخش خصوصی در حوزه آموزش و پرورش که از پایه های اصلی توسعه استان است، باید فعال شود و میزان مشارکت این بخش ارتقاء یابد.

وی افزود: تا یک هفته آینده در ۵ شهرستان باقیمانده به تفکیک بخش خصوصی و دولتی زمین هایی با کاربری آموزش به آموزش و پروش تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه مردم استان باید از حداقل امکانات و داشته ها برخوردار باشند، مطرح کرد: باید به توسعه حوزه ارتباطات و فناوری استان شتاب دهیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: