چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳
عجب شیر پرس - رئیس هیات ورزش های همگانی آذربایجان‌شرقی: ورزش همگانی باعث تغییر در رفتار و تحول در ساختار ذهنی هر فرد می شود و گرویدن مردم به ورزش همگانی حتی در میزان حضور آنان در کتابخانه ها و سینما ها نیز رابطه مستقیم دارد.

ورزش همگانی موثر ترین فعالیت اجتماعی است

به گزارش عجب شیر پرس، رسول صادقی  با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ باشگاه ورزشی در آذربایجان شرقی افزود: سرانه ورزش آذربایجان شرقی در پنج سال گذشته ۱۵ درصد بود، اکنون به ۲۸ درصد افزایش یافته و قصد داریم این آمار را به حد استاندارد ۳۰ درصد ارتقاء دهیم.

 رئیس هیات ورزش های همگانی آذربایجان شرقی با اشاره به فلسفه ورزش همگانی گفت: ورزش همگانی باعث تغییر در رفتار و تحول در ساختار ذهنی هر فرد می شود و گرویدن مردم به ورزش همگانی حتی در میزان حضور آنان در کتابخانه ها و سینما ها نیز رابطه مستقیم دارد.

وی با بیان اینکه در هیات ورزش های همگانی آذربایجان شرقی حدود ۵۰ کمیته فعالیت دارند، بیان کرد: هیات همگانی وظیفه برنامه ریزی، سازماندهی و مدیریت این کمیته ها را در دستور کار خود دارد.

رییس هیات ورزش های همگانی استان اذعان کرد: ۲۵۰ ایستگاه ورزشی صبحگاهی در پارک ها هستند که مردم برای فعالیت های روزمره ورزشی خود از این ایستگاه ها بهره مند می شوند.

وی ادامه داد: همچنین طبق تحقیق هایی انجام گرفته، سرانه ورزشی هر شهروند آذربایجان شرقی در طول شبانه روز در یک دهه قبل ۱۱ دقیقه بود که در حال حاضر به ۲۲ دقیقه افزایش یافته و این رقم در کشور های پیشرفته ۳۰ دقیقه در طول شبانه روز است.

صادقی اضافه کرد: فاصله دسترسی مردم به فضاهای ورزشی آذربایجان شرقی نیز از یک هزار و ۸۰۰ متر در سال های گذشته به یکهزار و ۲۰۰ متر کاهش یافته است.

وی یکی دیگر از وظایف هیات همگانی را ورود به بحث آموزش دانست که در قالب آن سالانه در سطح استان با برگزاری دوره های مختلف مربیگری، داوری و کارگاه های آموزشی، نزدیک به یک هزار نفر آموزش می بینند که به نوعی بحث اشتغال زایی نیز انجام می گیرد.

وی با انتقاد از خروجی تحصیلات در رشته تربیت بدنی اظهار کرد: متاسفانه ما شاهد هستیم که آموزشی که در دانشگاه ها انجام می گیرد، تنها باعث می شود تا سطح تحصیلات افراد بالا برود و این آموزش در سطح جامعه اثری ندارد و زمانی می توانیم احساس افتخار کنیم که آموزش ها باعث اثر بخشی در تمام آحاد جامعه باشد.

رییس هیات ورزش های همگانی آذربایجان‌شرقی در انتها اعلام کرد: حدود ۲۸ درصد جمعیت استان، معادل بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر، در بخش‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: