چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۵۴۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵
حمیدرضا نوید گفت: عدم آگاهی از نحوه برخورد با سرمایه گذار خارجی موجب دلسرد شدن از سرمایه گذاری در کشور می شود.
ایران، کشوری برای سرمایه گذاریبه گزارش عجب شیر پرس، حمیدرضا نوید وکیل پایه یک دادگستری و فعال در حوزه حقوق بین الملل در خصوص شرایط سرمایه گذاری در ایران گفت: هنگامی که سرمایه گذار خارجی نخستین بار تصمیم به شروع سرمایه گذاری در ایران می کند، اولین پرسشی که به ذهنش می رسد این است که دولت تا چه اندازه ای می تواند امنیت سرمایه گذاری را تامین کند. خوشبختانه در این خصوص می توان گفت که در منطقه قانون مداری پیشرفته ای حاکم است و امنیت برای سرمایه گذاری وجود دارد.
نوید با تاکید بر نقش موثر سرمایه گذاران خارجی در شرایط بحران اقتصادی ایران اذعان کرد: تمامی مسئولین کشوری از سرمایه گذاری خارجی استقبال می کند چراکه اولا سرمایه ای عظیم با خود به کشور می آورد ثانیا اشتغال زایی را گسترش می دهند و در نهایت مالیات پرداخت می کند که همه این ها به نفع کشور خواهد بود. با این وجود متاسفانه در رده کارمندان ادارجات مختلف از جمله کارمندان ثبت شرکت ها یا برخی از کارمندان بانک به واسطه عدم آشنایی کامل با قوانین باعث ایجاد مشکل برای سرمایه گذار خارجی می شوند.
وی در ادامه افزود: ایران هم از لحاظ نیروی انسانی و هم از نظر منابع، کشوری بسیار غنی و فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران خارجی است. از طرفی دیگر کشور ما در یک جنگ اقتصادی به سر می برد و باید در مقابل این جنگ خود را از لحاظ اقتصادی و صنعتی کاملا تقویت کنیم.
نوید در پایان تاکید کرد: باید تمامی ارگان ها آشنایی کامل به قوانین داشته باشند و نحوه همکاری با سرمایه گذاری خارجی را آموزش ببینند چرا که وقتی یک سرمایه گذار برای انجام کار های بانکی به بانک مراجعه می کند و در روند کار خود به مشکل بر می خورد همین اقدامات سبب دلسرد شدن وی از سرمایه گذاری در کشور می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: