سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۵۴۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
عجب شیر پرس _ وزیر ورزش و جوانان، گفت:جلوگیری از تولید و توزیع دارو‌های غیرمجاز در بعضی باشگاه‌های ورزشی و آموزش جامعه ورزش در خصوص چگونگی استفاده از مکمل‌ها، مورد توجه قرار بگیرد.
جلوگیری از تولید و توزیع دارو‌های غیرمجاز در بعضی باشگاه‌های ورزشیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان،دکتر مسعود سلطانی‌فر   وزیر ورزش و جوانان   با تاکید بر تولید دارو‌های مکمل براساس استاندارد‌های بین‌المللی با تکیه بر حفظ سلامتی ورزشکاران و بهره‌مندی از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: باید تلاش کنیم ضمن جلوگیری از تولید و توزیع دارو‌های غیرمجاز در بعضی باشگاه‌های ورزشی، آموزش جامعه ورزش در خصوص چگونگی استفاده از مکمل‌ها، مورد توجه قرار بگیرد.
او توضیحاتی در خصوص مفاد تفاهم نامه امضا شده میان وزارت ورزش و جوانان و جهاد دانشگاهی ارائه و اقدامات پژوهشی این نهاد در تولید مکمل‌های ورزشی استاندارد را بسیار مطلوب توصیف کرد.
او با مهم خواندن دارو‌های مکمل در حوزه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای به جلساتی که با سرپرست فدراسیون بدنسازی در این خصوص داشته، اشاره کرد.وزیر ورزش و جوانان  افزود: به سرپرست فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام اعلام کردیم با جدیت، تحقیق و تولید مکمل‌های مجاز را با تعامل بیشتر باجهاد دانشگاهی پیگیری کنند تا از توزیع دارو‌های غیرمجاز در سطح جامعه ورزش بدنسازی ممانعت به عمل آید.
سلطانی فر با تاکید بر نظارت دقیق در نحوه توزیع مکمل‌های غیر مجاز توضیح داد: توزیع کنندگان مکمل‌های غیراستاندارد تنها در پی منافع شخصی هستند و سلامتی ورزشکاران برای آن‌ها از درجه اهمیت ساقط است، بنابراین در بازرسی‌ها از اماکن ورزشی و باشگاه‌ها باید دقت نظر بیشتری صورت بگیرد.
او  این نکته را مورد توجه قرارداد که باید دارو‌های مطمئن، سالم و بدون آسیب با تکیه بر استاندارد‌های بهداشتی و پزشکی تولید شده و در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد.
او  اظهار داشت: باید مسیر ورود دارو‌های انرژی‌زای غیرمجاز توسط سودجویان را مسدود کنیم و شرایط برای استفاده از دارو‌های استاندارد مهیا شود.
وزیر ورزش و جوانان همچنین این نکته را مورد تاکید قرار داد که معاونین ذی ربط در وزارت ورزش و جوانان باید اعتبارات متناسب برای این بخش را در نظر بگیرند تا با همکاری و تعامل از ظرفیت جهاد دانشگاهی بیشتر بهره بگیریم.
سلطانی فر بیان کرد: این آمادگی وجود دارد با بهره‌مندی از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و تکیه بر توانمندی جوانان دانشمند این مرز و بوم در سالی که بنام جهش تولید توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده، بتوانیم زمینه تولید و توزیع مکمل‌های مجاز در داخل کشور را براساس استاندارد‌های جهانی مهیا کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: