جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
عجب شیر پرس _ رئیس بنیاد گندمکاران ایران با حضور در دفتر روزنامه سراسری عجب شیر، از معضلات حاکم بر فعالیت کشاورزی و دلایل عدم رشد در این بخش سخن گفت و عدم سرمایه گذاری را عامل مهمی در این بُعد برشمرد.
نبود دولت، در سرمایه گذاری بخش کشاورزیبه گزارش عجب شیر پرس، عطا الله هاشمی با بیان اینکه عدم سرمایه گذاری در بخش کشاورزی مشکلات عدیده ای را ایجاد نموده است، گفت: ما در حال حاضر به اندازه نقش کشاورزی در تولید ملّی و ثروت ملّی، نتوانسته ایم در بخش کشاورزی سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم و این در حالی است که بالای 95 درصد سرمایه گذاری در بخش کشاورزی از طریق بخش خصوصی انجام می گیرد.
وی با تأکید بر اینکه دولت نقش موثر و قابل توجهی در سرمایه گذاری بخش کشاورزی نداشته است، افزود: به طور واضح بخواهم توضیح دهم، باید بگویم دولت هیچگونه سرمایه گذاری را در بخش کشاورزی انجام نداده است و منظور ما از سرمایه گذاری دولت، این نیست که بخش کشت و صنعت را ایجاد  نماید یا زمین 1000 هکتاری را شخم زند، بلکه سرمایه گذاری غیر مستقیم در کشاوررزی از طرف دولت باید به صورت حمایتی صورت گیرد.
هاشمی با اشاره به اینکه دولت باید قدردانی از کشاورزانی که خودشان سرمایه گذاری در این بخش را برعهده می گیرند به عمل آورد، یادآورشد: دولت باید با تزریق سرمایه و تسهیلات بانکی کم بهره به بخش کشاورزی حمایت خود را ارائه دهد. ولی تسهیلات داده شده به بخش کشاورزی به خاطر ضعیف بودن آن لازم است که متفاوت با تسهیلاتی باشد که در بخش صنعت صورت می پذیرد.
مشاور کشاورزی استانداری آذربایجان شرقی، در ادامه با اشاره به متفاوت بودن بخش کشاورزی خاطر نشان کرد: دولت باید با حمایت متفاوت خودش از بخش کشاورزی، کشاورز فعّال را ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش نماید تا این قشر راندمان تولید محصولات شان را بالا ببرند و در مقابل آن با کاهش دادن هزینه های تولید شان، به سمت رشد روزافزون گام بردارند.     

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: