شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
اولین دوره مسابقات موتورسواری در سال جدید؛
عجب شیر پرس _ اولین دوره مسابقه موتور ریس از سری مسابقات هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی استان، در پیست یادگار امام تبریز در ۵ کلاس ۴۰۰، ۱۰۰۰، فوق سنگین ریس، موتور استریت و کلاس بانوان برگزار شد.
موتور سواران در تبریز به رقابت پرداختند/ ورزش عامل افزایش نشاط اجتماعیبه گزارش عجب شیر پرس، مسابقات آزاد استانی (تایم ،انفرادی) موتور ریس از سری مسابقات هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی، ساعت 10 صبح امروز جمعه سوم مرداد ماه با حضور 37 شرکت کننده آقایان و بانوان در پیست یادگار امام تبریز به صورت انفرادی برگزار شد.
یکی از جنبه های ماهیت برگزاری مسابقات موتور سواری را می توان فرهنگ سازی در جهت استفاده صحیح از وسیله نقلیه موتور سیکلت دانست، از نگاهی دیگر این رشته ورزشی می تواند با ایجاد حس رقابت و افزایش نشاط اجتماعی در جامعه، در حوزه تفریح و تخلیه انرژی جوانان به صورت سازمان یافته نقش موثری را ایفا نماید.
شرکت کنندگان در این رقابت‌ها در کلاس های ۴۰۰، ۱۰۰۰، فوق سنگین ریس و کلاس موتور استریت و بانوان به رقابت پرداختند. مسابقه بدون تماشاگر و با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی به صورت انفرادی و با عنوان یاوران سلامت برگزار گردید و برترین ها در مسابقات راند دوم استانی در ماه آینده با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

موتورسواران و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی در سطح اول کشور
رئیس هیأت موتور سواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی، با اشاره به جایگاه بالای موتورسواری و اتومبیلرانی استان در رده بندی فدراسیون، گفت: تلاش می‌کنیم سطح کیفی موجود حفظ و بهبود بخشیم، همچنین استعدادیابی برای موتورسواران مستعد استان در این مسابقات را مدنظر داریم.
سیامک امیرخیزی ادامه داد: با توجه به سیاست جدید در جهت ارتقاء سطح فنی و حرفه ای و آمادگی برای حضور هرچه بهتر و قوی تر برای مسابقات قهرمانی کشوری و کسب عناوین توسط ورزشکاران استان، هر سال، 4 دوره مسابقات در هر یک از رشته های موتور سواری و اتومبیلرانی را مد نطر داریم که سعی در برگزاری آن خواهیم کرد.

حضور بانوان موتورسوار برای اولین بار در آذربایجان شرقی
هفت بانوی موتورسوار در انتهای مسابقه در کلاس 125 سی سی که به رقابت پرداختند. این اولین حضور بانوان در تاریخ  مسابقات رسمی موتور سواری استان آذربایجان شرقی بود که نوید توسعه و روزهای خوب موتورسواری را برای استان به همراه دارد.
رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی در همین راستا با اشاره به این که نیمی از جامعه را قشر بانوان تشکیل می دهند، گفت: ما باید بیش از این ها به ورزش بانوان توجه کنیم، بانوان زیادی علاقمندی خود را به فعالیت در رشته های ورزشی موتورسواری و اتومبیلرانی اعلام کرده اند و نیاز است محیط های سالمی را فراهم آوریم تا بانوان نیز بتوانند در ورزش مورد علاقه خود فعالیت نمایند و نیز بتوانیم به صورت آکادمیک ورزشکاران حرفه ای را پرورش دهیم.

قانونمندی و استفاده مناسب از موتورسیکلت
سیامک امیرخیزی گفت: در سال‌هاي اخير به علت افزايش آمار تصادفات منجر به جرح و فوت موتورسواران، قوانين سخت گيرانه و پيشگيرانه‌اي براي اين وسيله نقليه توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تعريف شده است و بر همین اساس شاهد دیدگاه نامناسبی در افکار عمومی هستیم به این صورت که اگر فردی به موتورسواری و یا  اتومبیلرانی علاقمند باشد قوانین راهنمائی و رانندگی و امنیت داخل شهر را نادیده خواهد گرفت، در حالی که قضیه می تواند برعکس باشد. افرادی که علاقمند به رانندگی حرفه ای با موتور یا ماشین هستند قطعاً برای حضور در عرصه مسابقات باید در مسیر قهرمانی و اخلاق ورزشی قرار گیرند. این رشته ورزشی می تواند قانونمندی را در بین موتورسوارن افزایش داده و باعث اشائه فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت گردد.
امیرخیزی یکی از اصلی ترین مشکلات ورزش امروز کشور را عدم توجه به رشته های غیرفوتبالی و رشته هایی دانست که ماهیت ورزش را در خود حفظ کرده اند. موتور سواری و اتومبیلرانی می تواند یک تفریح مهیج و سالم باشد و در عین حال باعث کاهش آسیب های اجتماعی گردد.
نفرات نخست مسابقه امروز به شرح زیر می باشد:
کلاس ۱۰۰۰: حامد رستمی مهر
کلاس استریت: بهنام قائمی
کلاس ۴۰۰: محمد عادلی
کلاس فوق سنگین: وحید اسکوئی
کلاس بانوان: اسراء باغبانیان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: