جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷
عجب شیر پرس _ دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی گفت:استان آذربایجان شرقی در سه جرم توهین، ایراد ضرب وجرح عمدی و تهدید از نظر فراوانی در رتبه‌های نخست قرار دارد.
3 جرم اول آذربایجان‌شرقی چیست؟به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، علیلو دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی در دیدار رئیس و مسئولان اداره بهزیستی شهرستان تبریز با او گفت: دادستانی و دستگاه قضایی استان از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نهاد بهزیستی به ویژه اقدامات پیشگیرانه آن حمایت می‌کند.
او مسئولیت بهزیستی و نهاد‌های حمایتی در قبال کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و نیز افراد محجور را یاد آور شد و گفت: تحت هیج شرایطی نبایدحقوق این افراد مورد تعرض و تجاوز قرار گیرد.
علیلو با اشاره به برخی رفتار‌های خشونت آمیز و ناهنجار‌های موجود در جامعه گفت: ریشه بسیاری از این مشکلات در اولویت ندادن به مسایل فرهنگی و اجتماعی است که شایسته است این مهم مورد توجه سازمان‌ها و نهاد‌های مسئول به ویژه نهاد تعلیم و تربیت و بهزیستی قرار بگیرد و رویکرد‌ها مبتنی بر تقویت برنامه‌های آموزشی و تربیتی استوار گردد.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی گفت: ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی و بالا بردن آستانه تحمل مردم می‌تواند در کاهش و کنترل بسیاری از آسیب‌ها و ناهنجاری اجتماعی موثر باشد.
او گفت: در فضایی که آستانه تحمل اجتماعی پایین است بعضا مشاهده می‌شود بر سر یک تصادف جزیی در سطح شهر کلی مشکل و گرفتاری به وجود می‌آید.
او افزود: همه رویکرد‌ها و جهت گیری‌ها درجامعه باید به این سمت سوق داده شود که انگیزه وقوع بزه و جرم در جامعه از بین برود و در این ارتباط مسئولیت نهاد‌های اجتماعی و فرهنگی مانند آموزش پرورش و بهزیستی بسیار مهم و سنگین است.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی گفت: در این ارتباط به طور مشخص می‌توان به گروه دانش آموزان مدارس اشاره کرد که باید در اولویت و کانون توجه برنامه‌های آموزشی و تربیتی و فرهنگی قرار گیرند.
علیلو با اشاره به دریافت برخی گزارش‌ها از وضعیت مهد کودکستان‌های تحت پوشش بهزیستی خواستار اهتمام و نظارت بیشتر بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی آن‌ها شد.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی با یاد آوری مسئولیت‌های نهاد بهزیستی در باره کمپ‌های ترک اعتیاد استفاده بهینه از ظرفیت‌های مرکز ماده ۱۶ را مورد تاکید قرار داد و خواستار ارتقا و بهبود سطح مدیریت این مرکز شد.
او افزود: در راستای استفاده مناسب از ظرفیت مرکز یاد شده لازم است برنامه‌های تربیتی، اصلاحی و آموزشی در اولویت کاری قرار گیرد و زمینه اشتغال و بازتوانی معتادان فراهم گردد.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی در توضیح آسیب‌های اجتماعی گفت: استان آذربایجان شرقی در سه جرم توهین، ایراد ضرب وجرح عمدی و تهدید از نظر فراوانی در رتبه‌های نخست قرار دارد که ریشه همه آن‌ها به رفتار‌های خشن بر می‌گردد و خمیرمایه بسیاری از جرائم فجیع از جمله قتل است.
در این دیدار رییس اداره بهزیستی شهرسان تبریز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این اداره از حمایت و دیدگاه‌های اجتماع محور دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی قدردانی کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: