پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
عجب شیر پرس _ رئیس هیأت پرورش اندام آذربایجان شرقی گفت: برای اولین بار در ایران، شاهد برگزاری مسابقات آنلاین کشوری رشته های پرورش اندام خواهیم بود.
برگزاری مسابقات آنلاین پرورش اندام در سطح کشوربه گزارش روزنامه عجب شیر، رئیس هیأت پرورش اندام آذربایجان شرقی با حضور در دفتر روزنامه در مورد برگزاری مسابقات آنلاین کشوری پرورش اندام سخن گفته و اظهار کرد: برای اولین بار در کشور شاهد برگزاری مسابقات آنلاین در رشته های پرورش اندام توسط هیأت و کمیته های بدن سازی آذربایجان شرقی خواهیم بود، انءشالله در مرداد ماه سال جاری این مسابقات را برگزار خواهیم کرد و با توجه به محدودیت های ایجاد شده توسط ویروس کرونا این دستاورد بزرگی برای ورزش استان به شمار می رود.
علی نیک رزم با اشاره به تلاش در جهت حفظ آمادگی ورزشکاران رشته بدن سازی اضافه کرد: سعی کرده ایم آمادگی ورزشکارانمان با توجه به وضعیت موجود حفظ گردد و امیدمان بر این است در رشته های پرورش اندام، بادی کلاسیک، فیزیک، فیزیک کلاسیک و فیزیک ماسکولار این مسابقات را به صورت آنلاین و همچنین فیزیکی برگزار نمائیم.
وی با بیان اینکه متاسفانه مسابقات قوی ترین مردان که قرار بود در انتهای سال 98 برای اولین بار در اوزان 95- ، 95 ،  105- و در حوزه بانوان برگزار شود به خاطر موضوع کرونا کنسل شد، ادامه داد: در صورت مساعد بودن شرایط این مسابقات را در راستا بهبود روحیه و کارآمد شدن ورزشکاران کمیته قوی ترین مردان استان برگزار خواهیم کرد، همچنین در صورت ریشه کن شدن ویروس کووید 19 و باز گشت به روال طبیعی زندگی شاهد برگزاری مسابقات جایزه بزرگ جام سرداران و میزبانی ورزشکاران از تمامی سطح کشور خواهیم بود؛ لازم به ذکر است ما میزبان مسابقات کشوری مچ اندازی نیز بودیم که متاسفانه بازهم به خاطر شرایط موجود لغو گردید.
دکتر نیک رزم در ادامه نوید برگزاری سمینار های آموزش آنلاین پرورش اندام را داده و گفت: در حوزه آموزش سعی کرده ایم به سمت آموزش آنلاین حرکت نمائیم، با چند شرکت که می توانند به صورت آنلاین سمینار ها را اجرا کنند صحبت کرده و پیش قرارداد هایی نوشته شده اند که با موافقت اداره ورزش و جوانان استان برای اولین بار سمینار های آموزشی آنلاین را در رشته بدن سازی برگزار خواهیم کرد که این موضوع به نوعی دستاورد های ناشی از کرونا محسوب می شود.
رئیس هیأت بدن سازی آذربایجان شرقی یادآور شد: در مدت شیوع ویروس کرونا باشگاه داران و ورزشکاران هیأت پرورش اندام با توجه به این که خودشان در وضعیت اقتصادی مناسبی نبودند با پیوستن به کمپین کمک مومنانه و تهیه کمک های معیشتی برای افراد بی بضاعت نشان دادند پهلوانی چیزی فراتر از قهرمان بودن است.
وی با تأکید بر اینکه از ابعاد قهرمانی، آموزش و سایر فاکتور های فدراسیون جزو سه هیأت برتر کشور هستیم و این روند را نیز ادامه خواهیم داد، افزود: وقتی عنوان می کنیم تبریز شهر اولین هاست، بر همین اساس سعی کرده ایم تا هیأت پرورش اندام را جزو اولین های ایران قرار دهیم؛ برای مثال در سال های اخیر با بازدید از اکثر باشگاه ها و حتی تمرین ورزشی در آن ها این حرکت را تبدیل به نوعی فرهنگ کرده ایم که در پیرو آن شاهد حضور بسیاری از مسئولین در مسابقات پرورش اندام هستیم.
دکتر نیک رزم در انتها اضافه کرد: مجموعه صنعتی باربل، آهنگری مجموعه صنعتی تراکتور سازی تبریز، پمب بنزین افتخاری و چند مجموعه دیگر هیچگاه حمایت های خود را از هیأت پرورش اندام استان دریغ نکرده اند و جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نمایم.
سعید رونقی، نماینده باشگاه داران استان نیز که در این ملاقات حضور داشت در رابطه با وضعیت باشگاه های پرورش اندام، گفت: خوشبختانه فعالیت باشگاه ها به گونه ایست که تمامی پروتکل های بهداشتی در آن ها رعایت می شود. در اغلب باشگاه ها طب سنج، دستگاه های ضد عفونی کننده دست و غیره وجود دارد که به صورت مرتب و سازمان یافته مورد استفاده قرار می گیرد و با نظر به اینکه خود ماهیت ورزش ضد کرونا است و سیستم دفاعی بدن را افزایش می دهد، نباید تحرک جسمی و ورزش را فراموش کنیم.
قهرمان سابق مسابقات پرورش اندام در پاسخ به این سوال که در زمان تعطیلی باشگاه ها شرایط به چه نحوی بوده و چه حمایت هایی از شما صورت گرفت، عنوان کرد: همانطور که می دانید حدود سه ماه باشگاه های ما تعطیل بودند و هیچ حمایتی از سوی مسئولین مربوطه انجام نگرفت و بر همین اساس خود باشگاه داران به کمک هیأت استان وضعیت را اداره کردند.
وی ادامه داد: صنف ما باید در قسمت صنوف آسیب دیده قلمداد شده و از کمک های معیشتی که دولت برای صنوف آسیب دیده در نظر گرفته بهره مند شوند، اگر در هر باشگاه متوسط 6  نفر حضور داشته باشند حساب کنید در صورتی که 1000 باشگاه تعطیل شوند یعنی 6000 خانوار در معرض آسیب معیشتی قرار می گیرند.
 رونقی با انتقاد از عدم حمایت های مناسب توسط مسئولین مربوطه یادآور شد: چند ماه قبل برای وام هایی اسم نویسی کردند اما تاکنون هیچ جوابی دریافت نکرده ایم و هنوز هم منتظر هستیم، مسئله اصلی اینجاست که وام امروز مورد نیاز باشگاه داران است نه در زمان مساعد شدن شرایط کشور.
وی در انتها اذعان کرد: در مدت قرنطینه و تعطیلی باشگاه ها بسیاری از صاحبان ملک اجاره بها را دریافت کردند و فقط افراد خاصی بودند که در این وضعیت دشوار با رعایت حال باشگاه داران و منش انسان وارانه خود از گرفتن اجاره صرف نظر نمودند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: