جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
عجب شیر پرس _ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر آذربایجان‌شرقی از پذیرش ۸۰ هزار معتاد در مراکز درمان و بازپروری استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: دو هزار نفر از این افراد زن بوده‌اند.
پذیریش ۲ هزار زن معتاد در مراکز بازپروریبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، استادرحیمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد‌مخدر آذربایجان‌شرقی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از کشف و ضبط بیش از سه تن انواع موادمخدر در استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این میزان نسبت به سال ۹۷، هشت درصد رشد داشته است.
او تعداد افراد دستگیر شده در سال گذشته را ۸ هزار و ۶۵۱ نفر اعلام کرد و گفت: در همین مدت، ۲۰۲ محله آلوده شهری و روستایی در استان شناسایی شده و دستگاه‌های مقابله‌ای، طی ۵ هزار و ۶۵ عملیات، ۸۶۰ نقطه را پاکسازی و ۲۰ باند بزرگ تهیه و توزیع موادمخدر را منهدم کرده‌اند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر آذربایجان‌شرقی از پذیرش ۸۰ هزار معتاد در مراکز درمان و بازپروری استان در سال ۹۸ خبر داد و گفت: دو هزار نفر از این افراد زن بوده‌اند.
استادرحیمی با اشاره به مصوبات ستاد مقابله با کرونا مبنی‌بر جمع‌آوری معتادان متجاهر، از دستگیری ۳۶۶ نفر معتاد متجاهر در یک‌ماه گذشته خبر داد و گفت: ۲۷ نفر از این افراد مبتلا به کرونا بودند که پس از قرنطینه و بستری در مرکز ماده ۱۶، ۲۴ نفر از آنان بهبود یافتند و سه نفر در وضعیت خوبی هستند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان همچنین برگزاری پویش‌های مبارزه با اعتیاد در فضای مجازی، نشست‌های تخصصی با پلیس مبارزه با موادمخدر و سازمان‌های مردم‌نهاد و تجلیل از خانواده‌های شهدای مبارزه با موادمخدر را از مهم‌ترین برنامه‌های هفته مبارزه با موادمخدر در استان اعلام کرد و گفت: گسترش طرح یاریگران زندگی با همکاری آموزش و پرورش جزو اولویت‌های امسال این شورا  است.
در این جلسه، گزارشی از عملکرد پلیس مبارزه با موادمخدر استان، آخرین وضعیت راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان و اقدامات ادار‌ه‌کل زندان‌های استان در زمینه مبارزه با موادمخدر ارائه شد.
در پایان این جلسه از خانواده شهید نصیب فرجاد از شهدای مبارزه با موادمخدر، افسران و کارکنان پلیس مبارزه با موادمخدر استان و اعضای شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان با اهدای لوح سپاس از سوی استاندار آذربایجان‌شرقی قدردانی شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: