پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴
عجب شیر پرس _ حناچی گفت: امسال راه آهن ایران ثبت جهانی می‌شود، پیش از این اتریش و سوئیس توانسته‌اند راه‌آهن خود را ثبت جهانی کنند.
ثبت جهانی راه‌ آهن ایران در آینده نزدیکبه گزارش عجب شیر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل جدید ناوگان ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن با اشاره به اینکه در قرارداد بین شرکت راه‌آهن و شهرداری تهران در زمینی به طول ۹ کیلومتر بالای تونل ریلی مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران که مربوط به خط آهن تهران - تبریز است طرحی اجرا می‌شود، گفت: حدود ۹ کیلومتر فضا روی این تونل است که با برنامه‌ریزی مشخص تبدیل به موتور محرک اقتصادی - اجتماعی در جنوب تهران و مناطق ۱۷ و ۱۸ می‌شود.
او اظهار کرد: در این توافق امکان اتصال ریلی مناطق ۱۷ و ۱۸ در شبکه ریلی هم فراهم می‌شود.
حناچی با بیان اینکه امسال راه آهن ایران ثبت جهانی می‌شود گفت: پیش از ما کشور‌هایی مانند اتریش و سوئیس توانسته‌اند راه‌آهن خود را ثبت جهانی کنند و این موضوع راه‌آهن ما را به یک ارزش ملی و عمومی تبدیل می‌کند.
او اظهار کرد: این محور بزرگ مکانی مناسب برای طراحی شهری به عنوان موتور محرک اقتصادی در مناطق ۱۷ و ۱۸ است که سرنوشت منطقه را تغییر می‌دهد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: