جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
عجب شیر پرس _ رئیس مجلس گفت: مجموعه‌ای که امروز افتتاح می‌شود می‌تواند در کمترین زمان و با بیشترین تاثیر در همه جغرافیای کشور توام با شفافیت و عدالت، مشکلات را حل کند.
اولویت مجلس حل مشکلات معیشتی و اقتصادی استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم افتتاحیه بزرگ‌ترین مرکز داده غرب و شمال غرب کشور که به میزبانی اپراتور همراه اول برگزار شد، اظهار کرد: ما در شرایطی در مجلس یازدهم کارمان را آغاز کردیم که وضع اقتصادی کشور خوب نبوده و به تعبیری مردم ما حالشان خوب نیست.
او افزود: ما گاهی مسائلی را می‌بینیم و می‌شنویم که‌ ای کاش نمی‌دیدیم، اما واقعیت‌های تلخی وجود دارد و یکی از آنها دغدغه مسکن مردم است و وظیفه ما به عنوان خدمتگزار مردم این است که به اقتصاد و معیشت مردم توجه کنیم.
قالیباف تصریح کرد: مردم از ما توقع کار خوب و صادقانه دارند تا مشکلاتشان برطرف شود، آنها قانع هستند و فقط نیازمند امنیت روانی هستند که بدانند مسئولان‌شان درست کار می‌کنند، در غیر این صورت از ما راضی نمی‌شوند. مجموعه‌ای که امروز افتتاح می‌شود می‌تواند در کمترین زمان و با بیشترین تاثیر در همه جغرافیای کشور توام با شفافیت عدالت مشکلات و نابسامانی‌ها را حل کند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی از اقتصاد دیجیتالی صحبت می‌شود یعنی فرصت بزرگی داریم تا عقب ماندگی‌های کشور را با طی کوتاه‌ترین مسیر ممکن حل کنیم.
او افزود: ما می‌توانیم ۲ نگاه به جوانان کشور داشته باشیم، می‌توانیم خیل جوانانی که دچار مشکل اشتغال هستند تهدید تلقی کنیم، اما می‌توانیم آنها را بزرگ‌ترین سرمایه بدانیم.
قالیباف تاکید کرد: مجلس یازدهم در خدمت همه در بخش دولتی، خصوصی، شرکت‌های کوچک و حتی صنعت گران روستایی خواهد بود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کار موفق زمانی اتفاق می‌افتد که همه ما همدل و هم زبان باشیم و همه ما می‌دانیم اگر رفتار خارج از قانون انجام دهیم به نتیجه نمی‌رسیم و ما در مجلس یازدهم اگر احساس کنیم قانونی نیاز به اصلاح و تامین خلأ دارد آن را انجام خواهیم داد.
او گفت: هر اتفاق و تصمیمی در مجلس باید دارای ۴ رویکرد شفاف سازی، هوشمند سازی، مردمی ساز و کارآمد سازی باشد، یعنی باید با بالا بردن سطح مدیریت با فشار اقتصادی مبارزه کنیم و امیدواریم بتوانیم از بخش خصوصی دولت و شورای عالی فضای مجازی که مسئول پیگیری و نظارت این امر دارد کمک بگیریم.
قالیباف بیان کرد: ما بر جریان شیوع ویروس کرونا آسیب بسیاری دیدیم، اما نباید از فرصت‌های آن غافل شویم اگر چه کسب و کار‌های بسیاری تعطیل شدند، اما کسب و کار‌های دیجیتال تقویت شدند.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: عدالت آموزشی بسیار مهم است و بخش قابل توجهی از مردم ما امکان داشتن موبایل هوشمند را ندارند، البته اگر هم داشته باشند باید بر روی مبحث صیانت کار کنیم.
او گفت: چه بسا بتوانیم بسیاری از خانواده‌هایی که امکان داشتن گوشی هوشمند را ندارند توسط شرکت‌های دانش بنیان تامین کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در مجلس یازدهم اولویت‌مان معیشت و اقتصاد مردم با اولویت مناطق محروم بوده و در این مسیر سعی داریم تا کوتاه‌ترین و عادلانه‌ترین راه را انتخاب کنیم، امروز در دنیا اقتصاد ما ۵ درصد سهم دارد و ما باید با استفاده از دانش فنی و نیرو‌های نخبه جوان سطح خود را بالا بیاوریم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: