شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
عجب شیر پرس _ معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مکان‌های عمومی برای کمک به کنترل شیوع کووید۱۹ از ۵۰ درصد ظرفیتشان استفاده کرده و ظرفیتشان را محدود کنند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان،  درستی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: مکان‌های عمومی برای کمک به کنترل شیوع کووید۱۹ از ۵۰ درصد ظرفیتشان استفاده کرده و ظرفیتشان را محدود کنند.
 درستی گفت: با توجه به افزایش موارد مثبت کرونا در استان ما طی روز‌های گذشته و آغاز فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی و بازگشایی روز افزون بسیاری از اماکن بر اساس دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا، مردم باید برای کنترل بیماری هنگام مراجعه به جا‌های مختلف بهداشت فردی را رعایت کنند.
او گفت: استفاده از لوازم حفاظت فردی به ویژه ماسک برای تمامی افرادی که از خانه خارج می‌شوند و یا به فروشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، سینما‌ها و یا هر جای دیگری مراجعه می‌کنند، ضروری است.
او بر ضرورت رعایت فاصله اجتماعی توسط مردم و صاحبان اماکن و اصناف تاکید کرد و گفت: داشتن فاصله بیش از یک متر در فعالیت‌های روزمره و و در مکان‌های عمومی ضروری است.
درستی گفت: تنها با رعایت سه اصل رعایت بهداشت فردی، استفاده از لوازم حفاظت فردی و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان بیماری را کنترل و مدیریت کرد.
او با اشاره به تشدید نظارت‌های مرکز بهداشت استان با همکاری اکیپ‌های اماکن نیروی انتظامی، اتاق اصناف و دادگستری، گفت: هر جا بر خلاف پروتکل‌های بهداشتی رفتار شود، همکاران ما اقدام به تعطیلی آن مجموعه خواهند کرد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: