شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
عجب شیر پرس _ رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: ۴۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان تخصیص یافت.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، امین زاده رییس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی در جلسه بررسی تسهیلات مالی مرتبط با کسب و کار‌های آسیب دیده از کرونا،گفت: ۴۵۴ میلیارد تومان تسهیلات به بخش اصناف تولیدی آسیب دیده از کرونا در استان تخصیص یافت.
 امین زاده  افزود: مبلغ تخصیص یافته برای تسهیلات کرونایی ۴۰ هزار میلیارد تومان برای کشور است که از این میزان ۲ هزار و ۳۵۶ میلیارد تومان برای کسب و کار‌های مشمول دستگاه‌های اجرایی استان تخصیص یافته است.
او گفت: بر اساس شیوه نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعداد ۱۴ رسته شغلی مشمول این تسهیلات هستند که از این تعداد ۵ رسته مربوط به کسب و کار‌های مرتبط با وزارت صمت است.
امین زاده، با اشاره به اینکه سود این تسهیلات ۱۲ درصد بوده و مبلغ در نظر گرفته شده برای هر کارگر ۱۶ تا ۱۲ میلیون تومان است، گفت: واحد‌های مشمول باید در زمان کنونی فعال بوده و تعداد کارگران خود را از اسفند سال قبل به بعد تا پایان سال ۹۹ حفظ کرده و از بیمه بیکاری استفاده نکرده باشند.
به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر جلسه‌ای با حضور نمایندگان اداره تعاون، تامین اجتماعی، استانداری، بانک‌های عامل و اداره امور اصناف سازمان تشکیل و تصمیمات لازم در جهت پیگیری ثبت نام متقاضیان مشمول در رسته‌های شغلی مصوب پنجگانه در سامانه کارا و نحوه پیشنهاد رسته‌های شغلی جدید جهت طرح در ستاد مقابله با کرونا اتخاذ شد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: