پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:
عجب شیر پرس _ آقا محمدی گفت: برای دریافت پول بنزین‌های فروش رفته به ونزوئلا مشکلی نداریم و مبلغ بنزین صادراتی به این کشور توسط ۵ نفتکش به خزانه کشور واریز شده است.
تمام پول صادرات بنزین به ونزوئلا به خزانه واریز شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی آقا محمدی،  عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  و رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری ، با اشاره به توان صادرات فرآورده‌های نفتی ایران به سایر کشور‌ها گفت: برای فروش فرآورده‌های نفتی مصداق بارز ارسال ۵ نفتکش ایرانی حامل بنزین به کشور ونزوئلا است.
وی در پاسخ به این سوال که با وجود تحریم‌های بانکی و تبادل مالی در جهان چطور مبلغ فروش بنزین به ونزوئلا را دریافت کرده ایم؟ گفت: برای دریافت پول بنزین‌های فروش رفته به ونزوئلا مشکلی نداریم و پول ۵ نفتکش ارسالی به خزانه کشور واریز شده است. این رقم تحت عنوان شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و وزارت نفت در خزانه قرار می‌گیرد.
 وی افزود: تنها اروپایی ها و کره ای ها در پرداخت پول به ما مشکل دارند و مابقی مشکلی از این دست ندارند.
آقا محمدی با اشاره به اینکه توان تبادل فرآورده های نفتی در سطوح مختلف هم وجود دارد، بیان کرد: بنابر اصول پیش روی ما درونگرایی صادرات فرآورده هاست یعنی به سمتی برویم که صادرات خام به صفر برسد چرا که ما هم اکنون مازاد  فرآورده های نفتی داریم و خوشبختانه  فرآورده فروش شده ایم.
رئیس گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری در پایان بیان کرد: برنامه اقتصادی کشور با توجه به برنامه ششم توسعه ساخت و تجهیز پتروپالایشگاه ها، پالایشگاه های کوچک  و پالایشگاه های بزرگ  است چرا که تبدیل نفت و فروش آن، بهترین روش است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: