جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان شرقی گفت: واسطه ها باید از چرخه تولید و توزیع حذف شوند تا شفافیت بر فضای کسب و کار و اقتصاد عمومی کشور حاکم شود.
واسطه‌ها از چرخه تولید حذف شوند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز آذربایجان شرقی، افزود: برای تحقق این امر باید بحث سامانه‌سپاری و ایجاد و تکمیل سامانه‌های الکترونیکی جدی گرفته شود.

وی با اشاره به لزوم تکمیل و تقویت ساختارهای مبارزه با ورود و عرضه کالاهای قاچاق، گفت: در کنار اقدامات مقابله‌ای، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی در خصوص توان تولید و کیفیت محصولات داخلی که قابل رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی است نیز باید جدی گرفته شود.

پورمحمدی، قاچاق کالا را یکی از تبعات شرایط نامتعارف اقتصادی دانست و گفت: همه قوای کشور برای سامان دادن به کاستی‌ها عزم جدی دارند و در این میان دستگاه‌های مسئول در حوزه مبارزه با قاچاق مسئولیت سنگینی دارند.

وی با بیان اینکه با عزم و اراده بخش‌های مختلف کشور، تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان بی‌اثر شده است، افزود: در ماه‌های گذشته با وجود اینکه بسیاری از کشورها با کمبود کالاهای اساسی مواجه شدند، اما مردم ما هیچ کمبودی از این نظر احساس نکردند و ما در عرض یک ماه پس از شیوع بیماری کرونا، از یک واردکننده اقلام بهداشتی به صادرکننده این اقلام تبدیل شدیم.

پورمحمد ادامه داد: شیوع بیماری کرونا، آزمون بزرگی برای کشورها بود و با همکاری و تعامل بخش‌های مختلف جامعه، کشور ما این امتحان را به خوبی پشت سر گذاشت و قابلیت‌های خود را اثبات کرد.

وی با اشاره به افزایش تولید برخی کالاها در شرایط سخت تحریم، اظهار داشت: هرچند تحریم‌ها موجب مشکلاتی برای مردم ما شده است، اما جمهوری اسلامی هر روز قوی‌تر از گذشته مسیر خود را طی می‌کند و این مشکلات باعث توانمندی بیشتر ما شده است.

به گزارش ایرنا، مدیرکل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه به تشریح طرح مقابله با قاچاق لوازم خانگی مبتنی بر شناسه کالا پرداخت و گفت: لوازم خانگی بیشترین حجم قاچاق کالا را به خود اختصاص داده و بر این اساس، درج شناسه کالا و شناسه رهگیری برای تشخیص اصالت لوازم خانگی الزامی شده است.

جهانگیر اسکندرزاده با اشاره به فرایند اجرایی این طرح، گفت: بعد از الزام واردکنندگان و تولیدکنندگان به درج شناسه کالا بر روی لوازم خانگی، مهلت عرضه لوازم خانگی فاقد این شناسه در مرداد 98 پایان یافت و با اجرای فاز آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی، برخورد با عرضه این لوازم از بهمن 98 آغاز شده است.

وی همچنین از تشکیل قرارگاه مبارزه با عرضه کالای قاچاق در استان با پنج کمیته تخصصی خبر داد و همکاری همه دستگاه‌های مسئول برای اجرای طرح مقابله با قاچاق لوازم خانگی را خواستار شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: