پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲
عجب شیر پرس - پرونده اکبر طبری ۵ متهم فراری دارد که برای تمام آن‌ها اعلان قرمز صادر شده است.
اعلان قرمز متهمان فراری پرونده طبری صادر شدبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رسیدگی به پرونده اکبر طبری به همراه ۲۱ متهم دیگر از هفته‌های پیش در شعبه پنجم دادگاه ویژه کیفری یک و به ریاست قاضی بابایی آغاز شده است.

در این پرونده که متهم ردیف اول آن معاون اجرایی سابق حوزه ریاست قوه قضاییه است، متهمان متعددی از مفسدان اقتصادی، قاضی سابق اجرای احکام، بازپرس دادسرای فرهنگ و رسانه، وکیل دادگستری ،کارشناس دادگستری، کارمند وقت معاونت اجرایی و متهمان دیگر به چشم می‌خورند.

البته افراد نام آشنایی هم در پرونده اکبر طبری حضور دارند از غلامرضا منصوری قاضی سابق اجرای احکام تا بیژن قاسم‌زاده بازپرس سابق دادسرای فرهنگ و رسانه افرادی هستند که با همدستی اکبر طبری اقدامات ناصواب بسیاری را انجام داده‌اند.

یکی از مهمترین محور‌های اتهام اکبر طبری و همدستان او در این پرونده ارتشاء و مشارکت در شبکه چند نفری است متهمان این پرونده هرکدام به روش‌های متعدد رشوه‌ها را دریافت کرده‌اند، اما هم اکنون تعدادی از آن‌ها متواری شده‌اند.

متهمان فراری پرونده طبری چه کسانی هستند؟

از ۲۲ متهم این پرونده هم اکنون پنج تن آن‌ها از کشور متواری شده‌اند و به جز غلامرضا منصوری که با انتشار فیلمی خبر بازگشت خود به ایران را داد و سپس توسط پلیس اینترپل در رومانی دستگیر شد از سایر متهمان هنوز خبری موجود نیست.

حسن نجفی، مصطفی نیازآذری، مجید انوشه، غلامرضا منصوری و نادر شریف نجار افرادی هستند که پس از دستگیری طبری از کشور فرار کردند.

حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد و هنوز اطلاعاتی از او وجود ندارد.

مصطفی نیازآذری هم که متهم ردیف پنجم است پس از دستگیری اکبر طبری از کشور خارج شد و بر اساس اطلاعات موجود او که متهم پرونده مفاسد اقتصادی بوده برای آنکه بتواند از کشور خارج شود و حکم برائت خود را از دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی بگیرد ۱۵ قطعه زمین به اضافه یک ویلا به اکبر طبری تحت عنوان رشوه داده است.

دستگیری غلامرضا منصوری در رومانی

محمد انوشه که هم اکنون از کشور فرار کرده و ساکن آلمان است موجبات تحقق بزه ارتشاء را از طریق ارتباط میان جلیل سبحانی و اکبر طبری فراهم آورده، اما هنوز دستگیر نشده و در جلسات دادگاه حضور ندارد.

اما یکی از افرادی که طی چند روز اخیر خبر‌های متعددی از او منتشر شد متهم ردیف نهم پرونده یعنی غلامرضا منصوری است او که ۵۰۰ هزار یورو رشوه گرفته و از کشور فرار کرده و به آلمان رفته پس از آن که اولین جلسه رسیدگی به پرونده اکبر طبری برگزار شد با انتشار فیلمی از خود در فضای مجازی مدعی شد که خود را به سفارت معرفی می‌کند و به ایران باز می‌گردد، اما با گذشت چند روز این کار را انجام نداد و سپس پلیس اینترپل او را در رومانی دستگیر کرد، اما به دلیل شرایط خاص بیماری کرونا و از آنجایی که پرواز صورت نمی‌گیرد متهم هنوز به کشور بازنگشته است.

متهم ردیف ۲۲ شخصی به نام نادر شریف نجار است که پس از دستگیری اکبر طبری از کشور متواری شد او در پرداخت رشوه به بیژن قاسم زاده به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال متهم است و مشخص نیست که هم اکنون در کدام کشور حضور دارد.

اما بلافاصله پس از صدور کیفرخواست برای این متهمان و به درخواست قوه قضاییه پلیس اینترپل ایران برای تمام متهمان فراری پرونده اعلان قرمز صادر کرد و پلیس در صدد دستگیری آن‌ها در کشور‌های دیگر است.

متهمان پرونده اکبر طبری تحت تعقیب پلیس

روز یکشنبه هم سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل ناجا درباره جزئیات دستگیری غلامرضا منصوری گفت: بر اساس اعلام قوه قضاییه مبنی بر تحت تعقیب بودن نامبرده پلیس اینترپل برای این فرد اعلان قرمز صادر کرد و او در پایتخت رومانی شناسایی و دستگیر شد.

هم اکنون پلیس اینترپل در صدد دستگیری این پنج متهم فراری پرونده اکبر طبری است و بلافاصله پس از شناسایی سایر متهمان پرونده آن‌ها هم دستگیر می‌شوند و در صورت دستگیری روند انتقال و استرداد این متهمان در روز‌های آینده انجام می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: