جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
عجب شیر پرس - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج گفت: فعالان اقتصادی این استان یکهزار کارت هدیه بین خانواده های خسارت دیده از انتشار ویروس کرونا در این استان توزیع کردند.
فعالان اقتصادی ۱۰۰۰کارت هدیه بین خسارت دیدگان کرونا توزیع کردند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، جبار کیانی پور، مبلغ هر کارت اهدایی فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد را ۲۶۰ هزار تومان ذکر کرد.

وی بیان کرد: این تعداد کارت هدیه در مناطق شهری و روستایی شهرستان های هشت گانه استان در چند روز اخیر توزیع شده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج ابراز داشت: اتاق بازرگانی یاسوج پس از انتشار ویروس برای کمک به مهار ویروس کرونا با راه اندازی کمپین نفس اقدام به جمع آوری کمک های فعالان اقتصادی برای نیازمندان کرد.

وی تصریح کرد:تاکنون ۳۰ هزار قلم تجهیزات بهداشتی و پزشکی به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از سوی فعالان اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد به کادر درمانی و مردم نیازمند اهدا شده است.

کیانی پور اظهار داشت:مانیتور اعلام علائم حیاتی،پالس  اسیمتر انگشتی،تب سنج دیجیتال، لباس قابل شست وشوی ایزوله،شیلد محافظ صورت،عینک یکبار مصرف ،کلاه یکبار مصرف و سفید تمام فیلتر، لباس اورال،ست حفاظت فردی شامل گان،کلاه،کاور،شلوار و کفش از مهمترین اقلام بهداشتی و پزشکی اهدا شده به بیمارستان های کهگیلویه و بویراحمد  از اسفند ماه تاکنون بوده است.

کیانی پور ادامه داد:کمک‌های اهدایی اتاق بازرگانی و کمپین نفس با نظارت نمایندگان اتاق یاسوج و با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، در بیمارستان‌های استان شامل شهید جلیل، شهید بهشتی، امام سجاد (ع) شهر یاسوج، امام خمینی شهر دهدشت و شهید رجایی شهر دوگنبدان توزیع شده است.

کیانی پور تاکید کرد: توزیع دستکش لاتکس،ژل ضدعفونی کننده دست،ماسک بین مراکز درمانی،مایع ضدعفونی و شربت تقویتی دستگاه های اجرایی و اقشار آسیب پذیر از دیگر کمک های فعالان اقتصادی برای مهار بحران کرونا  در استان بوده است.

پس از انتشار ویروس کرونا بسیاری از کسب و کارها در کهگیلویه و بویراحمد راکد یا کم رونق شد.

فعالان کسب و کارهای حوزه های گردشگری،کشاورزی،صنایع دستی،اصناف پرخطر مانند آرایشگاه ها و رستوران ها بیشترین خسارت های مالی را از انتشار ویروس کرونا در این استان متحمل شدند.

پس از انتشار ویروس کرونا به ویژه در ماه های شعبان و رمضان اقشار مختلف مردم با راه اندازی رزمایش کمک های مومنانه در پاسخ به ندای رهبری برای کمک به آسیب دیده از انتشار ویروس کروناسبدهای غذایی و اقلام بهداشتی اهدا کردند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته( آذر و دی ماه ۹۸ ) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید.

 تاکنون ۱۶۷ هزار و ۱۵۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۸ هزار و ۱۳۴ نفر رسید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: