جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل شرکت پویا پرتو تبریز مهندس محمد نژاد
عجب شیر پرس _ مهندس احمد محمّدنژاد، مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت بازرسی پویا پرتو تبریز می باشند وهمینطوراز سال 97 رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمائی شرکت های بازرسی فنی انرژی هستند و با مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی صنایع( گرایش مدیریت مهندسی) خدمات ارزنده ای داشته اند. مسئولیتهایی که قبلاً عهده دار بوده اند: رئیس هیئت مدیره شرکت شبیه سازی صنعتی هوداد، رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسین مشاور پویا پرتو توانا، سرپرست کارگاه شرکت تهران مفسر، مشاور و مربی کارآفرینی از آن جمله اند.
شکل ارتباط تنها رمز موفقیت در مدیریت 1. لطفاً، تاریخچه و نحوه تشکیل شرکت پویا برتر تبریز را به طور کامل شرح دهید.
لازم می دانم که بیان کنم، شرکت پویا برتر تبریز به عنوان یک خانواده محسوب می شود و چون از زمان تأسیس خود بر مبنای یک سری قواعد خاص و اصول منحصر به فردش عمل کرده است، لذا افرادی هم که در این شرکت کار می کنند غالباً بر این امر واقفند که این مجموعه مثل یک خانواده در چارچوبی معیّن فعالیت می کند به همین دلیل هم تمامی کارکنان این شرکت تعصب خاصّی را به این مجموعه دارند و در کل،  شرکت را متعلّق به خود می دانند. لذا صداقت حاکم در میان کارکنان و داشتن احساس مسئولیت در تک تک افراد شاغل در این شرکت باعث شده است همکارانی مستعدّ، حامی و متخصّص در حوزه های مختلف کاری داشته باشیم که دارای سوابقی طولانی و کوله باری از تجربه هستند. این شرکت به طور مشخص از18/8/1381 شروع به کار کرده است و  به طور کلی   بیس اصلی شرکت از اوّل تأسیس، رادیو گرافی بوده است ولی در سالهای بعد به لحاظ نیاز جامعه به خدمات دیگر از قبیل داشتن شاخه بازرسی و غیره وارد این پروسه هم شده است. یعنی هر جا دیدیم کمبودی در شاخه ما است و مشتری نیاز به موارد جدید دیگری دارد سریعاً وارد شدیم. به عنوان مثال می توان از بحث (ام بی تی) نام ببرم که مخفّف تستهای غیرمخرّب است. ما اولین پروژه خودمان را در سال 82 با متروی تبریز آغاز کردیم یعنی استراکچل و سازه فلزی ساختمان اصلی متروی تبریز بود که بعداً هم ایستگاه های مر بوطه اش را به اتمام رساندیم و در واقع اولین شرکتی هستیم که در کشور تجهیزات لازم را در این بخش خریداری کردیم و پروژه های مختلفی را چه در داخل و چه در خارج به اتمام رسانده ایم یا در حال فعالیّت هستیم. یکی از مجوزهایی که گرفته ایم در بخش جوش بوده است که توسط سازمان انرژی اتمی و طی یک فرایند خاصی که داشت  صادر شده است و بعداً در سال 89 طی بررسی به عمل آمده به این نتیجه رسیدیم که در استان آذربایجان شرقی  هیچ شرکت بازرسی آسانسور را نداریم و به طور کلی در منطقه، شرکت بومی در این زمینه وجود ندارد. لذا اقدام به گرفتن مجوز در استان  نمودیم  و در کنار آن وارد بحث بازرسی مخازن ردیفهای بخار، بحث بازرسی در فیبر های متفاوت صنایع انرژی و همینطور بحث برچسب در راندمان انرژی در دیگهای بخارو نمونه برداری کالا شدیم  که در زمان شروع با چهار نفر استارت زدیم و  بعد از گذشت زمان در حال حاضر حدود 56 نفر پرسنل داریم که به طور مستقیم فعالیت می کنند و تنها شعبه ما در آن زمان در تبریز بود ولی الان درشهرهایی مثل تهران، کرج، قزوین، زنجان، اردبیل، سنندج، ارومیه، اراک، مازندران و مشهد شعبات ما فعّال هستند.        
2. مراحل کسب مجوّز جهت تأسیس و راه اندازی شرکت، جهت فعالیّت و خدمات رسانی به شهروندان را توضیح دهید.
چون کار ما کاملا یک کار تخصّصی است در واقع در دو بخش هم صورت می پذیرد. لذا محل خدمات دهی مان هم، تخصصی و مربوط به طیف خاصی از جامعه می شود و عموم مردم را شامل نمی شود. به عنوان مثال در بحث آسانسور یک فرایند داریم که در سال 82  توسط اداره استاندارد تصحیح شده و به طور کامل فرایند اداری برای این بخش ترسیم کرده و سامانه جداگانه ای برای آسانسور، جامع آسانسور و یکپارچه آسانسور راه اندازی کرده است. بنابراین امروزه هر کسی بخواهد استاندارد آسانسور خود را دریافت کند مجبور است این فرایند را طی نماید و شرایط آن هم بر این منوال است که در وهله اول مالک اقدام به ثبت نام در این سامانه می کند و به دنبال آن ، کار از استاندارد ارجاع داده می شود به شرکت ما، که به عنوان بازوی اجرایی استاندارد محسوب می شود ودر واقع ما نیروهای تأیید صلاحیت شده  آن مرکز هستیم تا اقدامات و خدمات بعدی را انجام دهیم. متقابلاً در بعضی از بخشهای کاری مان هم به عنوان مثال در بخش بازرسی جوش بدین صورت است که ما می رویم با  پیمانکاران یا کارفرمایان آب  منطقه ای آذربایجان شرقی که مناقصه جوش دارند و خط انتقال آب تبریز را کار می کنند مذاکره می کنیم یا در خود پالایشگاه که مناقصه دارند صحبت می کنیم تا خدمات لازم را ارائه دهیم. بنابراین ما دو بخش کاری در ارتباط با تعامل مشتری داریم حالت اول بحث ارجاع کار است  که از طرف سامانه به ما ابلاغ می شود و حالت دومش هم این است که ما خودمان ورود کنیم و با مذاکره یا از طریق مناقصه با ارگانهای مختلف، کار بگیرم و انجام دهیم.     
3. کیفیت در کسب استاندارد را بعد از اتمام خدمات فنّی آسانسور در کشور، علی الخصوص آذربایجان شرقی چطور ارزیابی می کنید؟
استاندارد که از طریق یک دستورالعمل(6301) برای آسانسور تعریف شده است در هر دو سال یک بار ویرایش مجدّد  وبا رفرنس های بین المللی بروزرسانی  می شود به همین خاطر یک استاندارد جامع و کاملی است. لذا شرکتهایی که مثل ما بازرس هستند ملزم به رعایت آن می باشند و چون خوشبختانه از طرف استاندارد موقع تمدید گواهینامه و زمان ارزیابی مان، سختگیری خوبی اعمال می شود  لذا در مقابل، ما هم مجبور هستیم نگاه سختگیرانه تری داشته باشیم و اگر بخواهم تعبیر درستش را به کار گیرم باید بگویم ما در کارمان خط قرمزمان استاندارد است که به طور جدی پایبند رعایت اصول آن هستیم و با همین روند جلو می رویم و نتیجه حاصله هم کاملاً دارای کیفیت می باشد چون نگاهمان کیفی است.  منتها یک مشکلی در اینجا مطرح است و آن هم این است که ما وقتی می خواهیم به یک آسانسوری تاییده بدهیم وگواهینامه صادر کنیم مدت اعتبارش یک سال است که بعد از آن قاعدتاً نصاب یا مالک آسانسور باید به تمدید آن اقدام نماید و ما مجدداً باید آن را بازرسی کنیم تا مشکلی نداشته باشد که متأسفانه این اتفاق نمی افتدچون اقدامی از طرف نصاب صورت نمی گیرد. بنابراین اگر مالک آسانسور با نصاب آن،  قرارداد طولانی مدت جهت بازبینی و رفع ایرادات داشته باشد کارها به مراتب خوب پیش  می رود در غیر این صورت چون از طرف نصاب جهت بازبینی و تمدید گواهینامه اقدامی صورت نمی گیرد مشکلات عدیده ای را به وجود می آورد و در صورت بروز حوادث در محل نصب آسانسور هم، کسی جوابگو نخواهد بود و لازم به ذکر است شرکتی در این زمینه مرتکب تخلف شود تا مرحله لغو مجوز از طرف استاندارد اعمال مقررات می گردد.
4. لطفاً، جایگاه و نقش اتحادیّه ها را نسبت به مشاغل مختلف مشخص کرده و توضیح دهید که اتحادیّه آسانسورداران چه خدماتی را در این باب به شهروندان ارائه می دهد؟
اتحادیه ها در واقع مختص نصاب ها هستند لذا چون ما شرکت بازرسی آسانسور هستیم با اتحادیه ها تقریباً هیچ گونه ارتباطی نداریم. درکشور ما هم که اتّحادیه ها و تشکلّها کلاً ضعیف هستند،  به خاطر اینکه ما توانایی انجام کار گروهی را نداریم چون در هر جایی که کار گروهی صورت می گیرد منافع شخصی مقدم بر منافع جمعی است. ما در بحث آسانسور انجمن ممیزی بازرسی ایران را داریم که تمامی شرکتهای آسانسوری در آن عضو هستند و در بحث انرژی هم ما خودمان انجمن دیگری در ارتباط با این بخش داریم که شرکتهای فعال در آن عضو هستند ولی در مجموع نقش زیاد پررنگی ندارند مگر اینکه از طرف دولت حمایت خاصی صورت گیرد به عنوان مثال در انجمن تشکیل یافته ما در بحث انرژی، دولت به تمامی اعضا ابلاغ کرده است که اگر شرکتی عضو اتاق بازرگانی نباشد، قادر به عضو شدن در این انجمن نخواهد بود.
5. در بعضی از واحدهای مسکونی دیده می شود که نصب آسانسور در خارج از ساختمانها اتفاق می افتد، نحوه اخذ مجوز جهت نصب در این حالت  را توضیح دهید.
در هر بخش کاری مان در شرکت، مدیرهای فنی مرتبط را داریم که در این بعد راحت تر می توانند خدمات دهند. بنده به عنوان مدیر عامل، اشراف کاملی بر موضوعات مختلف در حیطه کاری مان دارم ولی این موارد را اشاره کردم تا بگویم در سیستم کاری و اداری ما تقسیم بندی وظایف و شرح آن به طور کامل  بیان شده است . در حالت کلی خدمت شما عرض کنم وقتی که آسانسوری خارج از ساختمان نصب می شود یک مراحلی دارد که از طریق اجرای آن می توانیم گواهینامه بازرسی صادر کنیم. بعد از تکمیل مدارک واخذ مجوزهای لازم  از شهرداری و نظام مهندسی، خدمات بعدی توسط نصاب آسانسور ارائه می گردد.
 6 . با توجه به روند اقتصاد کنونی در کشور، لطفاً توضیح دهید وضعیت فعلی چه تأثیراتی را بر عملکرد شما در خدمت رسانی به مشتریان داشته است؟
 اولاً باید معلوم کنیم که تاثیرات این وضعیت بر روی کار ما مدّ نظر شما است یا تاثیر آن بر روی مشتریان، بنابراین در دو بعد باید صحبت کنیم. اوّل اینکه شرکتهایی که هم صنف ما هستند واقعاً در تنگنا و مضیقه مالی قراردارند به خاطر اینکه تعرفه های بازرسی آسانسور مطابق با واقعیت جامعه و تورم ایجاد شده اجرا نمی شود به عنوان مثال قیمت آسانسور چهار برابر افزایش یافته ولی تعرفه های ابلاغ شده ما کماکان قیمت های سابق می باشد. دوّم اینکه تعداد شرکتهای بازرسی آسانسور نسبت به گذشته به مراتب افزایش یافته و به نوعی سراب اشتغال ایجاد شده است  واین به طور کلی در جامعه ما و فرهنگ آن جا افتاده است که اگر یک نفری کاری را شروع کند و پیشرفتی حاصل نماید همه به سمت آن شغل هجوم می آورند. سوّم اینکه بر خلاف آمار شرکتهای تازه تأسیس شده، کار در جامعه نسبت به خدمات داده شده از طرف شرکتهای آسانسوری به شدت کاهش یافته و صدمات جبران ناپذیری به فعالان این عرصه وارد کرده است. بنابراین به طور خلاصه با بالا رفتن هزینه ها، کاهش یافتن درآمدها، افزایش یافتن تعداد شرکتها و نهایتاً نبود سفارش کاری از طرف مشتریان آسیب های جدّی را به این مقوله وارد ساخته است و این مسئله تا جایی پیش رفته که شرکتهای بازرسی یا در حال بسته شدن هستند یا تعدیل نیرو می کنند تا بتوانند هزینه هاشان را کاهش دهند و یا به طور کلی زمینه فعالیت شان را تغییر می دهند. ولی در حالت کلی ما موظّفیم به عنوان یک شرکت بازرسی، از خدماتی که به مشتری می دهیم کاسته نشود چون در قبال مشتری یک سری تعهداتی داریم که باید پایبند آن بمانیم و عمل کنیم و از چارچوبهای تعیین شده تخطّی نکنیم و به نوعی خیانت در امانت نداشته باشیم با وجودیکه شرایط سختی را تحمل می کنیم و به سمت جلو گام برمی داریم.  
7. شرایط شناسنامه دار کردن آسانسورها را در استان آذربایجان شرقی چگونه ارزیابی می کنید؟
در حال حاضر دراستان آذربایجان شرقی بحث شناسنامه دار کردن آسانسور ها به صورت رسمی انجام نمی شود با وجودیکه ابلاغ هم شده است ولی چون فعلاً  الزام قانونی ندارد و هیچگونه پیگیری هم برای اجرای آن انجام نمی گیرد لذا جدّی هم گرفته نمی شود،  ولی در بعضی از استانها این قضیه به طور رسمی دنبال می شود. به طور کلی مشخصات فنی آسانسور از جمله پلاک ساختمان، موقعیت ملک، مشخصات فنی خود آسانسور، گواهینامه شهرداری و تاییدیه نظام مهندسی  یکجا در قالب گواهینامه ای که از طرف شرکت بازرسی صادر می گردد  که به عنوان شناسنامه جامع آسانسور به مشتریان محسوب می شود. ولی متأسفانه فعلا به صورت کلی در کشور به غیر از چند تا استان، به صورت جدّی دنبال نشده است واین در شرایطی  اتفاق می افتد که ساخت و سازها در جامعه زیاد شده و به ناچار درآینده هیچگونه راهی به جز شناسنامه دار کردن آسانسورها،  نداریم تا جلوی مرگ و میرها و آسیب دیدگی شهروندان از این باب گرفته شود. لازم به توضیح است که یکی از مهمترین ابزارهای تامین امنیّت در استفاده از آسانسورها تجهیزات استاندارد و تأمین قطعات با کیفیت است که  به عنوان یک شرکت بازرسی آسانسور در اولویت برنامه کاری ما قرار دارد چون سهل انگاری در این بخش خطرات جبران ناپذیری برای مشتریان حاصل می کند. در فرایند کاری شرکتهای بازرسی آسانسورها  روال بر این است که اگر ساختمانی ساخته شده است ولی گواهینامه بازرسی آسانسور  را نگرفته است پایان کار برای آن ملک صادر نمی گردد چون از الزامات کاری آن اخذ گواهینامه بازرسی آسانسور است. توصیه ای هم که دارم این است که سیستم دولتی باید در این بخش وارد شود تا شناسنامه دار کردن آسانسورها به طور جدّی در کل کشور اجرایی شود.  
8. شرکت پویا برتر تبریز از زمان افتتاحش که سال 81 بوده است علاوه بر خدمت رسانی اش، در زمینه اشتغال زایی  چقدر موفق بوده است؟ لطفا توضیح دهید.
شرکت پویا پرتو تبریز متشکل از افرادی مجرّب و تحصیل کرده دانشگاهی در مقاطع ارشد و دکتری، فارغ التحصیل از بهترین دانشگاههای کشور است و در حال حاضر هم افرادی که به طور مستقیم با ما همکاری می کنند و درآمد زایی  می کنند به تعداد 56 نفر رسیده اند.
9. مجتمع آموزشی پویا پرتوکه زیر نظر شرکت فعالیت می کند در امر آموزش چه زمینه هایی و رشته هایی موفق بوده است؟ لطفا توضیح دهید.
در سال 82 که بنای کار ما بنیان گذاشته شد در دو بخش کاری آموزشهای تخصّصی را داشته ایم. بخش اول درون سازمانی و بخش دوم برون سازمانی است. در بحث درون سازمانی ما یک شرکت آموزش محور هستیم و می دانیم که رمز موفقیت، رشد، جهش و پیشرفت آموزش پذیری می باشد لذا در طول سال حداقل 12 تا 13 دوره آموزشی تخصصی برای همکاران خود برگزار می کنیم و  بخشهای کوچک  هم خودشان به طور مجزا هر دوهفته یک بار جلسات آموزشی برگزار می کنند و تجربیاتشان را بین همکاران به اشتراک گذاشته و بررسی می کنند. لازم به اشاره می دانم که بگویم هیچ شرکتی نمی تواند بدون بها دادن به امر آموزش،  ادعای رشد و ترقی داشته باشد. بنابراین با تبعیّت از این اصل، در داخل مجموعه خودمان  هم، هیچ همکاری نداریم که مهارتش و آموخته هایش نسبت به هفته قبل تفاوت نکرده باشد هم ازلحاظ خودسازی و هم از جهت اطلاعات تخصصی از حیطه کاری خود، چون که معتقدیم هیچ رشدی و هیچ جهشی بدون تغییر اتفاق نمی افتد. چون که در بحث آموزش،  اوّل باید انسان سازی رخ دهد بعد از آن کارسازی صورت بگیرد. در بحث مدیریت هم این بحث کاملا تأثیرگذار است و یک مدیر نمی تواند فقط با اقتدار نشان دادن، کارها را پیش ببرد بلکه داشتن ارتباط سالم و دلی با مجموعه خود و همکارانش بهترین شیوه برای تحقق بخشیدن به اهداف سازمان یا شرکت می باشد که  این امر خود نیازمند آموزشهای ویژه ای است. در بحث آموزشهای برون سازمانی هم در بخشهای مختلف دوره های متفاوتی را برگزار کرده ایم که آموزش در بخش بازرسی آسانسور، بازرسی جوش، بازرسی انرژی و غیره از آن جمله اند. علاوه بر آن آموزش دوره های کارآفرینی و مدیریتی هم داشته ایم که برگزار شده اند و در این زمینه همکاری های  لازم را هم  با دانشگاه های مختلف انجام داده ایم و از طریق برگزاری سمینارها و دوره های آموزشی سعی کرده ایم تأثیرگذاری بیشتری در بخش آموزش داشته باشیم. بنده در این باب معتقدم و ایمان راسخ دارم که تنها هدفی که باید سرلوحه کارمان قرار گیرد این است که هدفی داشته باشیم که جهت و سمت و سوی آن فقط خدمت به خلق باشد چون که اگر تمامی افراد در جامعه فارغ از هر شغل و منسبی با این نگرش گام بردارند و عمل نمایند، قطعاً و یقیناً مشیّت الهی هم گره از کار خودشان باز خواهد کرد و منافع بسیار زیادی را شامل حال عموم مردم و خود جامعه خواهد کرد.     
10. شرکت شما در راستای برگزاری سمینارهای سالانه خود چه اهدافی را دنبال کرده و چه نتایجی را در این باب حاصل نموده است؟ لطفاً شرح دهید.
همانطوری که گفته می شود زکات علم نشر آن است بر همین مبنا ما هم  هدف گذاری کرده ایم که داشته هایمان را به دیگران انتقال دهیم. به عنوان مثال در بحث انرژی با برگزاری سمینار از افرادی که ذینفع و دخیل هستند دعوت می کنیم که این امر باعث می شود هم اطلاعات آن افراد در تخصص خودشان افزایش یابد  و هم کار ما به عنوان شرکت بازرسی تسهیل یابد یا در بخش دیگری بخواهیم دوره های بازرسی برای نصابان آسانسور برگزار کنیم یکی از فوایدش این خواهد بود که افراد فعال در این زمینه با دست آوردهای جدید و تکنولوژی روز دنیا آشنا شوند تا هم اطلاعات علمی شان در کارشان بیشتر شود هم کار ما در جهت رشد،  سیر صعودی گیرد. بنابراین برگزاری چنین سمینارهایی باعث داشتن تعاملات فی مابین و همینطور منافع متقابلی نسبت به طرفین ایجاد می کند. در حوزه مدیریت هم که شخصاً علاقه وافری  نسبت به برگزاری سمینار آن را دارم و تجربیاتی  هم در این زمینه داشته ام یا در بخش کارآفرینی هم که آن را نیاز جامعه امروز می دانم و لازم است که چنین همایشهایی برگزار گردد، باید عرض کنم که  برای کسب در آمد و کارآفرینی دو شاخه مهمی باید در نظر گرفته شود. اولاً نیاز مشتری و یا به طور کلی جامعه بررسی و دقیقاً شناسایی شود. دوماً داشتن علاقه به زمینه کاری خود می باشد چون عدم علاقه با وجود داشتن مشتری زیاد هم،  باعث می شود که نهایتاً خروجی بهتری نداشته باشیم.
10.زمینه های کاری شرکت پویا پرتو تبریز را به طور خلاصه بیان فرمایید.
 اول بازرسی جوش و تستهای غیر مخرب که شامل رادیوگرافی، تست اوتراسونیک، تست مایعات نافذ، تست ذرات مغناطیسی و بازرسی چشمی است. دوم بحث بازرسی فنی شامل مراحل ساخت و بهره برداری از پروژه هایی مثل خط لوله گذاری آب اردبیل وغیره ، سوم بحث بازرسی انرژی در واحدهای انرژی بر که میزان مصرف انرژی و میزان تولیدشان بررسی می شود که در حد استاندار فعال هستند یا خیر،  و اشاره کنم که در این زمینه ها در سطح کشور جزو دومین شرکتی هستیم که پیشقدم بوده ایم و مجوز لازم را از استاندارد دریافت کرده ایم. به عنوان نمونه در بحث راندمان سنجی در دیگهای بخار اولین شرکت در سطح کشور هستیم که از استاندار مجوز دریافت کردیم یا همینطور در معاینه فنی موتور خانه هم این امر صادق است که شرکتهای فعال را هم در این زمینه از طریق تشکیل یک انجمن ساماندهی کرده ایم. در بحث بازرسی آسانسور هم که شامل آسانسورهای الکتریکی و برقی ، دیگهای بخار و آب گرم، مخازن تحت فشار، تفسیر فیلمهای رادیو گرافی که مجوز لازم  هم از بازرسی شرکت گازدر این زمینه  دریافت شده است و بحث نمونه برداری کالا در سطح ملی و آموزشهایی که از طریق برگزاری دوره ها ی مختلف عملیاتی می شود. در سراسر کشور هم نمایندگی های مختلفی  در شهرستانهایی از قبیل تهران، کرج، قزوین، زنجان،  اردبیل، سنندج، ارومیه،  اراک، مازندران، مشهد داریم و دفتر مرکزی مان هم در تبریز مستقر می باشد.
11. سخن آخر، اگر حرفی مانده که مطرح نکرده اید  یا توصیه ای به دست اندرکاران  عرصه تولید دارید،  بفرمایید.
خدمت شما عرض کنم که ما بزرگترین ضعفی که داریم عدم بهره وری یا کمبود آن در بخش تولید است توصیه ای که می توانم داشته باشم این است که تولید کننده ها هم نسبت به خودشان و هم برای کارکنان خود دوره های آموزشی مرتبط برگزار کنند. چون  رشد واقعی در دیدن آموزش معنا می یابد و طی بررسی به عمل آمده تمام عدم رشد و ترقی و پیشرفت از عدم آگاهی و نداشتن اطلاعات و بروز نبودن نشأت می گیرد. بنابراین، لازم است در راستای اهمیت دادن به بحث آموزش بودجه اختصاصی هم نسبت به این امر در نظر گرفته شود تا تمام مدیران جامعه ما  دغدغه اصلی شان  دیدن آموزش و کسب مهارتهای مدرّن باشد. لذا امروزه باید بدانیم به جای اینکه از آب گل آلود ماهی بگیریم لازم است که از آب دل آلود ماهی صید کنیم.  

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: