پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
عجب شیر پرس - استاندار همدان گفت: نهادهای مسوول با پشتیبانی دستگاه قضایی باید خانه‌مسافرهای دارای مجوز را ساماندهی کنند و اجازه فعالیت به خانه‌مسافرهای غیرمجاز ندهند.
استاندار: خانه‌مسافرهای همدان ساماندهی شود

سید سعید شاهرخی در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا اظهار داشت: فعالیت کارتن به دست ها و سد کردن راه مسافران در ورودی های شهر و اماکن تفریحی و گردشگری برازنده شهر همدان نیست در صورت نیاز از قوه قهریه برای برخورد با متخلفان استفاده شود.

استاندار همدان بیان کرد: می توان در ورودی ها شهر دکه یا کیوسک هایی پیش بینی کرد تا مسافران در صورت نیاز به اقامت در خانه مسافرها، به این محل برای اجاره خانه مراجعه کنند.

شاهرخی درباره دغدغه های مطرح شده در زمینه ورود مسافران به شهر همدان اظهار داشت: شهرداری با جلوگیری از نصب چادر در پارک ها و بوستان ها اجازه رفتارهای غیر بهداشتی به آنان نمی‌دهد با این وجود باید تیم هایی به صورت مستمر وضعیت بوستان ها را در زمینه جلوگیری از نصب چادر رصد کنند.

وی ادامه داد: درباره نحوه ورود و خروج مسافرها به استانها در ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می شود و تا کنون در مورد ممانعت از ورود خودروها به این استان تصمیمی اتخاذ نشده است و تنها این ممنوعیت برای استان خوزستان اعمال می شود.

استاندار همدان با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اماکن تفریحی و گردشگری تعطیل نیستند گفت: فعالیت های تجاری و اقتصادی باید با رعایت پروتکل های بهداشتی به گونه ای که سلامت مردم به خطر نیافتد ادامه داشته باشد.

شاهرخی اضافه کرد: با این وجود خواستار نظارت دقیق و شدید بر روند فعالیت در بازار و رعایت پروتکل های پیش بینی شده برای صنوف مختلف هستیم و سازمان صنعت، معدن و تجارت در این راستا می تواند از توان بسیج نیز بهره گیرد.

وی افزود: اماکن متبرکه از امروز و موزه و اماکن تاریخی از فردا بازگشایی می شود همچنین درباره نحوه فعالیت مساجد با توجه به گستردگی در نشست هفته آینده ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گیری می‌شود.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اظهار داشت: در عین حال از دهم خرداد سالجاری ساعت کاری کارمندان ادارت به حالت عادی بازگشته و کسر کار به علت پیشگیری از ابتلا به کرونا نداریم.

شاهرخی تاکید کرد: بازگشایی واحدها و آغاز فعالیت ها به معنای اتمام شیوع ویروس کرونا و دفع خطر نیست بلکه به این معنا است که فعالیت های اقتصادی و اجتماعی به تدریج و با در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی باید آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی زمانی برای بازگشایی دانشگاه ها و حضور دانشجویانی از اقصی نقاط کشور در همدان برای شرکت در آزمون، باید تمهیدات لازم برای پیشگیری از شیوع کرونا در این مراکز پیش بینی شود.

استاندار همدان افزود: مرکز موضوع ماده ۱۶ از چندی پیش بازگشایی شده اما همچنان برای جمع آوری معتادان متجاهر با مشکلاتی مواجه هستیم که از مسوولان شواری هماهنگی و مبارزه با موادمخدر همدان انتظار می رود با دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور برای بازگشایی مراکز موضوع ماده ۱۵ مکاتباتی داشته باشند.

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، شاهرخی ادامه داد: نظارت بر روند اجرای پروتکل‌ها توسط صنوف و واحدهای مختلف نیز باید با جدیدیت صورت گیرد تا شاهد شیوع این ویروس در استان نباشیم.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان در بین ۱۰ استان قرمز از نظر ابتلا به کرونا نیست گفت: نرخ شیوع ویروس کرونا در این استان یک سوم کشور یعنی به ازای یک میلیون جمعیت، یک هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به این ویروس مبتلا شدند در حالیکه این آمار در همدان ۵۰۰ نفر است.

شاهرخی اضافه کرد: میانگین روزانه ابتلا به ویروس کرونا در همدان به حدود ۶ نفر و آمار فوتی ها به حداقل ممکن رسیده است و اطلاع رسانی این آمارها به معنای اتمام ویروس نیست بلکه با هدف پیشگیری از اضطراب و نگرانی مردم و هدایت آنها به رعایت پروتکل های بهداشتی این آمارها ارائه می شود.

وی با گرامیداشت روز سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: رزمندگان همدانی نقش ارزشمندی را در این عملیات ایفا کردند.

بگفته کیانوش جهانپور سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا روز دوم خرداد سالجاری مجموع بیماران ویروس کرونا در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسیده است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: