پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۵۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:
عجب شیر پرس _ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: بنا به اعلام ستاد مبارزه با کرونا نماز عید فطر در مصلی‌های شهرها به دلیل اینکه جمعیت کثیری در آنجا جمع می‌شوند، برگزار نمی‌شود.
نماز عید فطر در مصلی‌ها برگزار نمی‌شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام سید محمد علی آل هاشم در گفت و گوی تلویزیونی با بیان این مطلب اظهار کرد: در عین حال که همگی به عبادت و اطاعت خداوند متعال علاقه داریم، سلامتی مردم از هر چیزی برای ما مهم تر است، کما این که راهپیمایی روز قدس نیز در هیچ جایی برگزار نشد و این نشانگر اهمیت دادن این نظام به سلامتی مردم است.
وی گفت: برپایی نماز عید فطر در ۹ شهری که در استان ما سفید اعلام شده بود و نماز جمعه هفته گذشته در آنجا برپا شد، بلا مانع است.
وی تاکید کرد: برپایی نماز عید فطر در مساجد را توصیه نمی‌کنیم، اما بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در صورت برپایی نماز در مساجد باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و از ماسک و یک چهارم ظرفیت مساجد استفاده شود.
امام جمعه تبریز افزود: هر نمازگزار یک متر از سمت چپ و راست و یک متر از عقب و جلو با نمازگزار دیگر فاصله داشته باشد.
وی در خاتمه بیان کرد: باید هیئت امنای مسجد، پایگاه مقاومت، روحانی مسجد و انجمن اسلامی در خصوص برپایی نماز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به توافق برسند و در صورت رعایت این موارد، برپایی نماز فطر در مساجد بلامانع است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: