جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۵۰۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
عجب شیر پرس - مدیر کل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: شامگاه گذشته لشگری از سوسک‌های سیاه بالدار به مناطقی از قزوین و البرز وارد شده‌اند اما این حشرات هیچ خطری را برای شهروندان به دنبال ندارند.
لشگر سوسک‌های سیاه بالدار به قزوین و البرز رسید

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، قدرت الله مهدیخانی افزود: این حشرات که به سوسک سیاه گندم معروف هستند در ردیف حشرات آفتی نیستند و هیچ آسیبی به غلات و گندم نمی‌رسانند.

وی اضافه کرد: این سوسک‌ها قبلا در مناطقی از شهرهای شال، اسفرورین، تاکستان و بویین زهرا مشاهده شده بودند ولی از شامگاه گذشته گزارش‌هایی از ورود آنها به مناطق قزوین و البرز دریافت شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین افزود: این حشرات معمولاً در مراتع زندگی می‌کنند و دیده می‌شوند و علاقه زیادی به نور دارند و با خاموشی هوا به سمت نور حرکت می‌کنند که به همین دلیل ورود آنها به مناطق شهری و روستایی بیشتر شده است.

وی گفت: این حشرات هیچ خطری ندارند و احتمالا ظرف ۴۸ ساعت از شهر خارج شده و نیازمند سمپاشی نیست اما به دلیل نگرانی مردم و درخواست‌هایی که برای نابودی آنها واصل شده در صورت لزوم برای سمپاشی اقدام خواهد شد.

امسال در کوتاه مدت ۸.۵ درصد و میانگین دراز مدت ۴۲ درصد بارش‌های استان افزایش یافته که یکی از دلایل مشاهده چنین پدیده‌هایی است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: