سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵
معاون بهداشتی:
عجب شیر پرس - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: اگرچه میزان فوتی‌ها و بستری‌های ناشی از بیماری کرونا در این استان کاهش چشم‌گیری داشته، اما همچنان روند ابتلا به نوعی افزایشی و نگران‌کننده است.
روند ابتلا به کرونا در ایلام افزایشی و نگران‌کننده استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر با اشاره به اینکه تاکنون ابعاد مختلفی از رفتار این ویروس همچنان ناشناخته بوده و شناسایی نشده است، اظهار داشت: چنانچه به دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی توجه نشود در آینده کرونا حالت سخت تر و پیچیده ای به خود خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در طول هفته گذشته بیش از ۹۰۰ نمونه از افراد مشکوک به کرونا در نقاط مختلف استان گرفته شده است که میانگین آن بیش از ۱۳۰ تست در هر روز را شامل می‌شود.

وی تاکید کرد: در این مدت پس از تست گیری از مجموع ۹۰۰ نمونه، ۱۵۰ مورد تست مثبت اعلام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزایش تست ها و نمونه گیری ها و همچنین تسریع در شناسایی افراد مبتلا در استان را مهمترین اصل مقابله با کرونا دانست و افزود: زمانی که افراد در مرحله اول شناسایی می‌شوند ابتدا از بدتر شدن آن جلوگیری شده و در مرحله دوم اطرافیان وی کمتر صدمه می بینند.

صادقی فر از مردم استان خواست: ضمن رعایت پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی همچنان به فاصله گذاری اجتماعی به عنوان یک اصل مهم در مقابله با کرونا توجه جدی داشته باشند تا بتوانیم با این اقدامات و عملیات مانع از گسترش ویروس کرونا در استان باشیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تاکنون ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۵۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی دو هزار و ۳۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.

وی ادامه داد: از بین مبتلایان جدید، ۴۱۳ مورد بستری و هزار و ۸۹۸ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۱۳۱ هزار و ۶۵۲ نفر رسید.

رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۷ هزار و ۳۰۰ نفر رسید.

جهانپور گفت: خوشبختانه تاکنون ۱۰۲ هزار و ۲۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند. همچنین ۲۶۵۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: