جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۵۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲
عجب شیر پرس - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت البرز اظهار داشت: کارت بازرگانی فعالان صادراتی که به تعهدات قانونی خود از جمله تعهد ارزی ،عمل نکنند تعلیق یا باطل می شود.
کارت بازرگانی متخلفان در البرز تعلیق می شود

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، رامین ربیعی در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هم اکنون کمیته جدیدی با نام «کارگروه پایش رفتار تجاری» به دستور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سازمان توسعه تجارت، شکل گرفته که متشکل از نمایندگان گمرک ایران، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق تعاون» و سازمان توسعه تجارت است.

وی اضافه کرد: وظیفه این کمیته پایش فعالیت تجار و رسیدگی به پرونده‌های اشخاصی است که به تعهدات قانونی‌شان عمل نکرده‌اند، در واقع در صورت تایید تخلف توسط صادرکننده، این کارگروه می‌تواند نسبت به ابطال یا تعلیق کارت بازرگانی اشخاص اقدام کند.

ربیعی درباره برخی تخلفات که منجر به طرح پرونده در کمیته پایش رفتار تجاری می شود؛ تصریح کرد: عدم ایفای تعهدات به طرف مقابل تجاری، پایبند نبودن به قراردادها، رعایت نکردن اصول اخلاق تجاری، عدم توجه به استانداردها و عدم ایفای تعهد ارزی از جمله مصداق‌هایی است که منجر به طرح پرونده در کمیته پایش رفتار تجاری خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین تعهدات قانونی صادرکنندگان این است که باید تعهدات ارزی خود را ایفا نمایند در غیر این صورت، پرونده ای تشکیل و در کارگروه پایش رفتار تجاری بررسی می‌شود که در نهایت و در صورت اثبات، ممکن است منجر به تعلیق و ابطال کارت بازرگانی شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: