پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 25 2024
کد خبر: ۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
عجب شیر پرس - استاندار آذربایجان غربی گفت: طی ۲ سال گذشته نرخ بیسوادی بانوان در استان با اقدامات انجام شده ۲ درصد کمتر شده که در صدد تداوم این روند کاهشی با سرعت بیشتر هستیم.
کاهش ۲ درصدی نرخ بیسوادی بانوان آذربایجان‌غربی در ۲ سال گذشته

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری  در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه آذربایجان‌غربی که به منظور رونمایی از سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده استان برگزار شد، افزود: یکی از محورهایی که در حوزه زنان در دستور کار قرار گرفته است، بازگشت به تحصیل دختران و زنان بازمانده از تحصیل است که با جدیت پیگیر این مساله هستیم.

وی با تاکید بر لزوم اجرایی ساختن ابعاد این سند در راستای بهبود شاخص های فرهنگی و اجتماعی زنان آذربایجان غربی اضافه کرد: اگرچه این سند بر اساس برنامه های بالادستی مطرح شده اما در تدوین آن شرایط و وضعیت فرهنگی و اجتماعی مدنظر بوده و سند بومی سازی شده است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران موظف به اجرای این سند هستند.

استاندار آذربایجان غربی تقویت جایگاه زنان و بنیان خانواده، شناسایی فرصت های اشتغال و شناسایی آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی مدون به دور از کلی گویی را از جمله اهداف این سند برشمرد و ادامه داد: امسال اعتبار ویژه برای اجرایی کردن این سند اختصاص می یابد.

 نیمی از جمعیت سه میلیون و ۴۱۶ هزار نفری آذربایجان غربی را بانوان تشکیل می دهند.

در این جلسه سند ارتقای وضعیت زنان و خانواده آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس با حضور  معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری، استاندار و مدیران استانی به تصویب رسیده و رونمایی شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: