پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰
عجب شیر پرس _ رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، گفت: این درحالی است که آمار‌های ارائه شده خلاف این را نشان می‌دهد که در حقیقت آمار‌ها صحت ندارند.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران  جوان، محرم محمدزاده رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز  اظهار داشت: در تبریز سرانه فضای سبز را ۱۷ متر مربع و در مشهد ۱۶ متر مربع اعلام کرده‌اند که در واقع با یک مقایسه چشمی نیز می‌توان به این نتیجه که سرانه فضای سبز در تبریز کمتر است، دست یافت.
اوادامه داد: به همین علت برای بهبود شرایط و پس از بررسی‌های بسیار اعضا شورای اسلامی شهر تبریز مصمم شد تا با نامگذاری سال‌جاری با عنوان سال توسعه سرانه فضای سبز اقدامات ویژه‌ای در این خصوص انجام دهد.
محمدزاده با اشاره به توپوگرافی شهر تبریز تصریح کرد: در گذشته و در خصوص گونه و محل کاشت درخت در سطح شهر تبریز مطالعه چندانی صورت نگرفته و در نتیجه برخی از این درختان به مرور زمان از میان رفته‌اند.
او همچنین با تاکید بر اینکه برای کاشت این درختان سالانه بودجه هنگفتی در نظر گرفته می‌شود، افزود: این بودجه از محل بیت‌المال بوده و باید در نوع هزینه‌کرد آن دقت عمل بیشتری به خرج داده شود.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری یادآور شد: با توجه به اینکه امروز کل سرانه فضای سبز تبریز کمی بیش از یک‌میلیون درخت است، احتمال تحقق وعده شهرداری تبریز در خصوص کاشت یک‌میلیون درخت تقریبا ممکن نیست.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز تاکید کرد: شرایط آب و هوایی تبریز طوریست که تعدادی از این درختان کاشته شده، اما درصد بسیار بالایی برای کاشت درختان باقی مانده است.
او اقدامات شهردار تبریز در خصوص تلاش برای کاشت درختان را گامی اساسی عنوان کرده و قابل تقدیر دانست.
محمدزاده تصریح کرد:، اما‌ای کاش با شهروندان در این خصوص صادق‌تر بوده و به‌جای ارائه برخی آمار‌های بالا از سعی و تلاش برای کاشت انبوه بسیار زیادی از درختان خبر می‌دادیم.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت آسفالت در خیابان‌های شهر تبریز گفت: متاسفانه در شهرداری تبریز از پیمانکاران در خصوص خدمات ارائه شده هیچ تضمینی دریافت نکرده‌ایم و در نتیجه وضعیت آسفالت شهر به این شکل فعلی قالب مشاهده است.
او ادامه داد:، اما خوشبختانه با تاکید و پیگیری کمیسیون‌های محیط زیست و خدمات شهری، کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی تمام اقدامات در خصوص آسفالت از صفر تا صد آن با تضمین ۱۰ ساله همراه خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: