شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۰
شریعتمداری خبر داد؛
عجب شیر پرس _ وزیر کار از اعطای وام یک میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومانی به دو میلیون نفر از صاحبان مشاغل بی ثبات خبر داد
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد شریعتمداری  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در جلسه دیدار معاون اول رئیس جمهور با مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به شرایط جدید ایجاد شده در کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، اظهار کرد: نمی‌توان از نقش فوق العاده جامعه کارگری به عنوان ستون فقرات تولید در کشور چشم پوشی کرد؛ کسانی که در این ایام در کنار مجاهدان راه سلامت با استحکام و ایستادگی خود در معادن و صنایع کوچک و بزرگ در حوزه‌های مختلف خطوط تولید را حفظ کردند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به افزایش سرمایه اجتماعی بعد از بروز بیماری کرونا اضافه کرد: کرونا باعث کاهش رشد اقتصادی در همه مناطق جهان شده است و برخی برآورد‌ها این رکود را بزرگترین رکود اقتصادی از سال ۱۹۳۰ به این طرف می‌دانند. در ایران نیز برآورد‌های اولیه نشان می‌دهد که این ویروس به حداقل ۱۵ درصد تولید ناخالص داخلی لطمه وارد می‌کند که ممکن است افزایش هم پیدا کند.

وی با بیان اینکه طبق برخی از آمارها، ویروس کرونا حدود ۵۰۰ میلیون نفر را در سطح جهان فقیر کرده است ادامه داد: در ایران هم طبق برخی برآورد‌های بین المللی، حدود نیم برابر میزان خط فقر افزایش پیدا کرده است؛ همین مساله باعث شده کرونا به یکی از مسائل اجتماعی مهم در کشور تبدیل شود.

شریعتمداری با تاکید بر اهمیت کار و اشتغال در شرایط فعلی اظهار کرد: آسیب‌های ناشی از کرونا بیشتر حوزه خدمات را در ایران مورد هدف قرار داده است. البته در دنیا نیز برخی برآورد‌ها از بیکاری حدود ۳۰۰ میلیون نفر از مجموعه شاغلان تمام وقت حکایت دارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: