جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۸
عجب شیر پرس - فرمانده انتظامی یزد موتورسواران را پای ثابت مرگ و میر حوادث رانندگی این استان عنوان کرد و گفت: در سال گذشته ۸۰ نفر موتورسوار به خاطر رعایت نکردن مقرات راهنمایی و رانندگی جان خود را از دست دادند.
۸۰ موتورسوار در حوادث رانندگی استان یزد جان باختند

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، سرتیپ محمدرضا میرحیدری در شورای ترافیک استان، افزود: به دلیل ایمنی پایین موتورسیکلت، درصد بالایی از  کشته‌ و زخمی‌های تصادفات را  موتورسواران تشکیل میدهند و آمار مرگ و میر و مصدومان حوادث درون و برون شهری موتورسوار در استان تکان دهنده است.

وی ادامه داد: رعایت نکردن نکات ایمنی، انجام حرکات خطرآفرین و نمایشی و حرکت با سرعت زیاد علت اصلی برور تصادفات و کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از موتورسواران در استان است .

فرمانده انتظامی یزد با تاکید بر استفاده از وسایل ایمنی مانند کلاه گفت: علاوه بر فرهنگ‌سازی، باید نحوه درست استفاده و رعایت دقیق مقررات با برنامه‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها آموزش داده شود.

وی تاکید کرد: اگر خانواده‌ها موتور در اختیار فرزندان قرار ندهند از بسیاری تصادفات و حوادث راهنمایی و رانندگی پیشگیری می‌شود.

همچنین استاندار یزد گفت: اجرای طرح نحوه برخورد با موتوسیکلت سواران متخلف باید با همکاری همه دستگاه‌های مرتبط و با همراهی خانواده‌ها به صورت مستمر اجرا شود. 

محمدعلی طالبی  افزود: اصلاح نقاط حادثه خیز برون  و درون شهری به خصوص طرح کنارگذر جاده زارچ به اشکذر از سوی معاونت عمرانی پیگیری و اقدام مناسب به عمل آید .

 حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان یزد وجود دارد که حدود ۱۵۰ هزار آن بدون شماره است. 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: