سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۴۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱
مدیر عامل شرکت مدار گسترده ارتباطات گفت: تکنولوژی موجود در حوزه ارتباطات بیسیم بسیار خاص است و برای شناخت این تکنولوژی باید سرمایه گذاری بسیاری انجام شود.
تلاش برای واردات تکنولوژی جدید بیسیمبه گزارش خبرنگار ما، شرکت مگا دارنده پروانه از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، عضو اتاق بازرگانی تبریز و عضو صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی نیز می باشد که در زمینه انواع دستگاه ها و شبکه های رادیویی بی سیم فعالیت
می نماید.
در همین راستا مدیر عامل شرکت مدار گسترده ارتباطات با حضور در دفتر روزنامه در راستا توسعه شبکه های بیسیم و تکنولوژی فوق گفت: امروزه مشکل اصلی ما بحث تحریم هاست، کشور مبدا مایل به مراوده و تجارات با ما نیست و می ترسد، در بحث انتقال پول نیز مشکلاتی وجود دارد مثل عدم امکان جابه جایی ارز و حواله.
امین اله مستوفی ادامه داد: با این حال سعی کرده ایم با راهکار های دیگری این کار را به انجام برسانیم، شبکه بیسیم  فعلی در حال فرسودگی بوده و آنالوگ می باشد که البته رو به دیجیتالی شدن حرکت می کند.
وی با اشاره به وجود دستگاه های چینی موجود در کشور ما که از لحاظ کیفی نسبت به سایر برند های معتبر دنیا در سطح پایینی قرار دارند، اظهار کرد: کشور چین به این دلیل که بازار کشور ما را به صورت انحصاری در اختیار دارد، هر شرایطی را که می خواهد به مشتری تحمیل می کند.
مدیر عامل شرکت مگا که هر ساله مسئولیت ارتباطات و شبکه بیسیم تور دوچرخه سواری ایران-آذربایجان را بر عهده دارد، بیان داشت: سعی مان بر این است تا واردات تکنولوژی جدید را انجام داده و در تور دوچرخه سواری آذربایجان سال 99 نیز از تجهیزات فوق استفاده نمائیم، همان تجهیزاتی که در تور دو فرانس یا تور ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد.
مستوفی در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم تکنولوژی بیسیم را در کشور خودمان تولید کنیم، عنوان کرد: اگر بخواهم واقع بینانه صحبت کنم در صورتی که با روال موجود پیش برویم، خیر به هیچ وجه، چون تکنولوژی موجود در حوزه ارتباطات بیسیم خاص می باشد و برای شناخت این تکنولوژی باید سرمایه گذاری بسیاری انجام شود، امروز ما در قطعات الکترونیک تولید نداریم چه رسد به محصول الکترونیکی و معمولا تمامی لوازم این بخش وارداتی می باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: