شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۷
عجب شیر پرس _ رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بسیج تمام امکانات آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا و کنترل آن خبر داد.
به گزارش عجب شیر به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بسیج تمام امکانات آذربایجان شرقی برای مقابله با کرونا و کنترل آن خبر داد.

صومی  با اشاره به اینکه از مردم می‌خواهیم در خانه بمانند، افزود: شهروندان از حضور در فضای باز خودداری کنند. اگر مردم همراهی نکنند هزینه‌های زیادی به نظام سلامت و مردم وارد می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید ارتباطات خارج از خانه و حضور در اجتماعات محدودتر شود، افزود: ۱۰ درصد مبتلایان به کرونا بر اثر ارتباطات خانوادگی و ۹۰ درصد در بیرون از خانه و اجتماعات مبتلا شده اند.

او افزود: مبتلایانی که حالشان بهبودی می‌یابد از بیمارستان و مراکز درمانی مرخص می‌شوند. بیش از ۱۲ هزار نفر کادردرمانی در آذربایجان شرقی در زمینه ارائه خدمات مرتبط با کرونا مشغول خدمت هستند.

صومی افزود: دست ندادن و روبوسی نکردن، شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضد عفونی دست‌ها و به هنگام عطسه و سرفه، جلوی دهان را گرفتن از راه‌های پیشگیری از این بیماری است که همواره به عنوان ۶ گام آداب سرفه و بهداشتی نیز از آن یاد می‌شود.

او گفت: علائم ویروس کرونا مشابه علائم آنفلوانزا اصلی است که چند ماه گذشته وجود داشت و تفاوت خاصی با هم ندارند. کرونا علائمی همانند تب، سرفه و در صورت وخیم بودن، علائمی مانند تنگی نفس و درد‌های عضلانی را نیز در بر می‌گیرد.

ویروس کرونا خانواده‌ای از ویروس‌ها هستند که بیماری‌های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: