شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶
منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:
عجب شیر پرس _ نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که غیر از تکیه بر ظرفیت‌های داخلی راه چاره‌ی دیگری نداریم، گفت: اقتصاد کشور باید ملی شود و دولت به مطالبات مردم توجه ویژه داشته باشد.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، احمدعلیرضا بیگی با بیان این‌که غیرواقعی بودن اقتصاد از عمده مشکلات ملی است، اظهار کرد: در حال حاضر دولت به طور مستقیم در اقتصاد دخالت کرده و دولت به جای این‌که داور و کنترل کننده‌ی اقتصاد باشد، به عنوان بازیکن نقش ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که بازگرداندن ثروت به مردم، مقدمه‌ی واقعی شدن اقتصاد کشور است، افزود: زمینه‌ی مردمی شدن اقتصاد باید در کشور فراهم شود تا مردم بتوانند اداره‌ی اقتصاد کشور را خود برعهده بگیرند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معتقدم باید رقابت را توسعه داده و حق و اختیار را برعهده‌ی مردم بگذاریم تا مردم نفع و صلاح خود را در نظر بگیرند و براساس آن اقتصاد واقعی تحقق یابد.

وی نظام مند کردن یارانه‌های پرداختی به مردم را از دیگر زمینه‌های واقعی شدن اقتصاد کشور عنوان کرد و گفت: سالانه، ۱۴۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه به صورت مستقیم و غیرمستقیم به مردم پرداخت می‌شود که البته این مبلغ شامل کمک معیشتی نیز است.

وی افزود: معتقدم این روش پرداخت پول عادلانه نبوده و باید به سمت نظام‌مند کردن این پرداخت‌ها پیش برویم.

بیگی با اشاره به ضرورت تحقق زیرساخت‌های اقتصاد واقعی، گفت: اگر بتوانیم زیرساخت‌های واقعی شدن اقتصاد کشور را فراهم کنیم، می‌توانیم کشور را در مقابل تمام تکانه‌های اقتصادی اعم از تحریم‌ها بیمه کنیم.

وی تاکید کرد: ایجاد اقتصاد واقعی در کشور مستلزم واگذاری اقتصاد به مردم است.

وی در بخش دیگر سخنان خود، مهم‌ترین چالش آذربایجان شرقی را موضوع آب مطرح کرد و گفت: در حال حاضر هیچ موضوعی واجب‌تر از مسئله‌ی آب در استان نیست. در مجلس نیز موضوع انتقال آب زرینه رود را از خط دوم پیگیری کردم ولی متاسفانه دولت از انتقال آب ارس جلوگیری کرده و براساس آن نیز مصوبه هیئت وزیران باطل اعلام شد، این امر باعث اتلاف چهار ساله‌ در موضوع انتقال آب ارس شد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بزرگ‌ترین تهدید حیاتی مردم تبریز، فقدان منابع آبی لازم است، گفت: طبق پیش بینی‌هایی که در راستای انتقال آب ارس برای تامین آب مورد نیاز بخش غربی شهر تبریز انجام داده بودیم، متاسفانه اکنون اجرای این پروژه دچار وقفه شده و معتقدم این موضوع به یک تهدید جدی تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: مردم امید بسته‌اند تا نمایندگان منتخب بتوانند تغییرات اساسی در مناسبات اداری و اقتصادی کشور ایجاد کنند و البته بخش عمده‌ی آن نیز انجام شده است.

وی با بیان این‌که مشخص کردن سمت و سوی دولت آینده، مستلزم وفاق ملی است، گفت: در حال حاضر دولت تدبیر و امید، هیچ راهبردی در اداره‌ی کشور و روابط خارجی ندارد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: