چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸
عجب شیر پرس _ به مناسبت 15 اسفند روز درختکاری، دکتر پور محمدی استاندار، مهندس فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی استان و مهردادی سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی در محوطه استانداری نهال غرس نمودند.
اکسیژنی که مصرف میکنیم عمده آن را درختان تامین میکنند.به گزارش عجب شیر پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی، دکتر پورمحمدی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت: از همت مدیریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان و سازمان جهادکشاورزی و مردم عزیزمان که در راستای توسعه فضای سبز و توسعه درختکاری تلاش می کنند تشکر میکنم. هموطنان عزیزمان می دانند که در واقع حیات و آینده مطلوب، در گرو داشتن یک محیط زیست سالم و پایدار هست. امروزه در اثر توسعه شهرها، بخش عمده ای از باغات و فضاهای سبز از بین رفته است. تبریز یک روزی باغ شهر بوده، و هم اکنون مرند و مراغه باغ شهر هستند.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه گفت: الان بزرگترین وظیفه ما این است، اولاً صیانت بکنیم و نگذاریم مواهب طبیعی از بین برود. در جاهایی که توسعه شهری باعث شده است بخش عمده ای از فضاهای سبز از بین برود، در همچین ایامی با یک نهضت درختکاری  آن را احیاء کنیم .

ایشان افزودند: مطمئناً کارکرد فضای سبز و درختکاری نه تنها تلطیف هوا، زیبایی شهر و گذران اوقات فراغت در زیر سایه این درختان اتفاق می افتد از منظر شهری نیز ، زیبا و حائز اهمیت است . اکسیژنی که مصرف می کنیم بخش عمده آن را درختان تامین می کنند. توصیه ما این هست که از محیط زیست صیانت کنیم و از فرصت استفاده کرده تا فضاهای سبز،پارکها، جنگلها، مراتع و بویژه درختکاری را توسعه دهیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: