پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۳
موسوی لارگانی مطرح کرد
عجب شیر پرس - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گوید: درحالی رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بارها کنترل بازار ارز و تورم را به مردم وعده داده‌اند که همه ساله در پایان سال شاهد تورم هستیم و نابسامانی بازار ارز این تورم را بیشتر می‌کند.
وعده مسئولان برای کنترل بازار شب عید

به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به افزایش قیمت دلار در ماه‌های منتهی به پایان سال، گفت: در حالی همه ساله در پایان سال شاهد تورم هستیم که نابسامانی بازار ارز، این تورم را بیشتر می‌کند اما رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بارها کنترل بازار ارز و تورم را به مردم وعده داده‌اند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "عملیات بازار باز" نیز به درستی اجرا نشده است چراکه افزایش قیمت کالاها همچنان مشاهده می‌شود، ادامه داد: برخلاف وعده مسئولان پس از گرانی بنزین باز هم شاهد گرانی برخی از کالاها هستیم در حالی که همین مسئولان مدعی شدند پس از گرانی بنزین تعدادی کالا ارزان شده است!

وی با بیان اینکه کنترل تورم و نقدینگی سال‌ها در ایران مغفول مانده و بانک مرکزی در اجرایی شدن این مهم نقشی نداشته، افزود: تشکیل بازار بدهی برای دولت یکی از زیرساخت‌های مورد نیاز برای اجرایی شدن عملیات بازار باز است ازسوی دیگر بازار بین بانکی نیز کمک می‌کند تا بانک‌ها در فضایی خارج از نظارت بانک مرکزی به تامین نقدینگی و استقراض بپردازند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با اجرایی شدن عملیات بازار باز، بانک مرکزی می‌تواند در مواقع لزوم به عرضه منابع پرداخته و در دوره‌ای که باید منابع مالی و نقدینگی از بازار جمع شود نقدینگی را از بازار جمع کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: