جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴
رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت:
عجب شیر پرس - رئیس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایران همچنان از ویروس کرونا پاک است. هیچ مورد این ویروس را تاکنون نداشته‌ایم و در دو روز گذشته حتی مورد مشکوک جدیدی نیز در کشور نبوده است.
ایران همچنان از ویروس کرونا پاک استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپورافزود: شایعاتی که در برخی رسانه ها از جمله رسانه های معتبر در مورد وجود موارد مشکوک یا فوت فردی به علت ابتلا به ویروس کرونا منتشر شده، صحت ندارد و از رسانه های معتبر انتظار نداریم شایعاتی که در فضای مجازی وجود دارد را بازنشر بدهند.

وی گفت: نتایچ آزمایش کرونا دانشجویان ایرانی بازگشته از ووهان چین نیز منفی بوده و تا این لحظه (صبح چهارشنبه) هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در ایران چه در بین ایرانیان و چه خارجی ها نبوده است. البته دانشجویان بازگشته از ووهان چین با توجه به اینکه برخی منابع دوره نهفتگی این ویروس را تا ۱۴ روز هم ذکر کرده اند یک هفته دیگر در قرنطینه می مانند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت افزود: در مورد تکرار آزمایش کرونا برای این دانشجویان نیز با توجه به پروتکل و دستورالعمل کنترل کرونا و با نظر مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت عمل می شود اما اکنون حال همه این دانشجویان خوب است و هیچ نشانه ای از بیماری ندارند.

جهانپور گفت: گر چه در چین تعداد بیماران و موارد فوتی ویروس کرونا بیشتر شده و تعداد بیشتری از کشورها ( ۲۴ کشور) درگیر این ویروس شده اند اما سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی تغییر نکرده بنابراین اقدامات کنترلی وزارت بهداشت شامل کنترل مرزها کماکان مانند گذشته انجام می شود.

وی ادامه داد: اکنون علاوه بر مسافران غیر مستقیم چین، همه مسافران ایرانی و خارجی که وارد مرزهای کشور می شوند تک به تک از نظر علایم بیماری کنترل می شوند و تعداد اسکنرهای تب سنج در مرزهای کشور افزایش یافته است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزا نیز گفت: شیوع ویروس آنفلوانزای H۱N۱ فروکش کرده و موارد این بیماری کمتر شده است اما با توجه به فصل سرما موارد ابتلا به آنفلوانزا همچنان در کشور مشاهده می شود و بیشتر موارد آن از نوع آنفلوانزای نوع B است که خطر کمتری دارد اما در هر صورت رعایت اصول بهداشت فردی به خصوص بهداشت عطسه و سرفه و پرهیز از انتشار ترشحات تنفسی به دیگران توسط افراد بیمار و شست و شوی مدام دستها برای همه مردم ضروری است.

وی همچنین از آماده باش اورژانس کشور برای کمک به افراد گرفتار در برف و کولاک استانهای شمالی خبر داد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: