شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
در مصاحبه اختصاصی با مدیریت مجموعه ورزشی شهر مطرح شد:
در دنیای امروزی جوامع برای بهبود نگرش امید به زندگی و افزایش کمیت و کیفیت آمادگی جسمانی و بدنی شهروندان خود در پی گسترش کیفیت و توسعه امکانات ورزشی و افزایش مشارکت مردم در امور ورزش شهروندی هستند. با توجه به اهمیت این موضوع مجموعه های ورزشی موجود در سطح جوامع تاثیر مستقیمی در ارتقا کیفیت زندگی افراد را دارا می باشند که در همین راستا به سراغ یکی از مجهز ترین مجموعه های ورزشی شمالغرب کشور رفته و گفت و گوی صمیمانه ای را با ایشان انجام داده ایم. احد سجادیفر، مدیر و مؤسس مجموعه ورزشی شهر واقع در کلانشهر تبریز از سال 1391 وارد عرصه باشگاه و باشگاه داری شده و علیرغم مدت زمان کوتاه فعالیت در این حوزه به عنوان یکی از موفق ترین باشگاه داران شمالغرب کشور مطرح می باشد. مجموعه ورزشی شهر رشته های مرتبط با بدن سازی، رزمی و سنگ نوردی را با پیشرفته ترین امکانات در سالنی وسیع پوشش می دهد. ماحصل گفت و گوی انجام شده تقدیم مخاطبین عزیز می گردد.
مجموعه های ورزشی نقش بسزایی در سلامت جامعه ایفا می نمایند
برای شروع از رشته های ورزشی تحت پوشش مجموعه ورزشی شهر صحبت بفرمائید.
مدت زیادی بود که به دنبال مکانی بودم تا بتوانم در چند زمینه مختلف ورزشی کار کرده و قسمت های مختلف آن را تجهیز کنم که این امر به یاری خدا محقق شد، وقتی برای اولین بار وارد سالن شدم و ارتفاع بیش از 12 متری آن را دیدم نصب دیواره سنگ نوردی در ذهنم جرقه خورد.
  با همفکری برادرم و دوستان و به علت وسعت سالن، رینگ بوکس را در مجموعه بنا نهاده و قسمتی از سالن را به عنوان باشگاه بوکس تجهیز کردیم و باتوجه به این که هیچ کدام از باشگاه ها چنین موقعیتی نداشتند این ایده را عملی کردیم و مجهز ترین سالن بوکس نیز در این مجموعه دایر شد که توسط قهرمان سابق بوکس جهان اداره می شود.
قسمت چمن مصنوعی این مجموعه به خاطر تمرین تیم های فوتبال شهرمان در نظر گرفته شده تا بازیکنان بتوانند حرکات تمرینی خود را در این قسمت انجام دهند که این ایده به نوبه خود بسیار عالی بود تا جایی که باشگاه هایی که به تازگی تاسیس می شوند این قسمت را در نظر می گیرند.
همچنین قسمت TRX  یکی از بخش های مفرح و شاداب این مجموعه بوده که برای اولین بار در باشگاه سابقمان در سال 91 کلید خورده بود و در ادامه با قسمتی مجهز و مخصوص رقم خورد.  

این مجموعه در چه ساعاتی خدمات خود را برای شهروندان و ورزشکاران ارائه می دهد؟
این مجموعه در کلیه رشته های تحت پوشش خود از ساعت 7 صبح تا 10:30 شب آماده ارائه خدمات به همشهریان عزیز می باشد.

به عنوان یکی از بهترین مجموعه های ورزشی در سطح استان و شمالغرب کشور، درمورد ایده اصلی و هدف از احداث این مجموعه بیان بفرمائید.
همانطور که اشاره کردم خیلی وقت بود که در فکر تأسیس چنین مجموعه ای در شهر اولین ها بودم تا هم افتخاری برای شهر بوده و هم مجموعه ای فرهنگی و تفریحی مناسبی برای همشهریان و ورزشکاران گرامی بوجود آورم که به یاری خدا و زحمات شبانه روزی خودم و دوستان عزیزم این مجموعه احداث گردید.  

کدام تیم ها و در چه رشته هایی در این مجموعه تمرین می کنند و برای نهاد ها و ارگان ها چه خدماتی ارائه می دهید؟
در کل افراد سرشناش و تیم های زیادی از این مجموعه استفاده می کنند که از شاخص ترین آنان می توان به تیم تراکتور تبریز، ماشین سازی تبریز و قهرمانان شهرمان در رشته های مختلف اشاره کرد.
با شرکت هواپیمایی آتا، نظام مهندسی و بانک ملت و چند ارگان دیگر قرارداد داریم و اگر سازمان های دیگری تمایل داشته باشند می توانیم به ایشان خدمات ارائه دهیم.

در حوزه ورزش بانوان مدیریت باشگاه مهران را نیز بر عهده دارید، در این زمینه چه عملکردی داشته اید؟
باشگاه مهران به صورت فول تایم برای بانوان بوده و در مرکزیت منطقه ولی عصر تبریز قرار دارد، این باشگاه در کلیه رشته های ورزشی برای بانوان بوده و بنابر نیاز منطقه فوق تجهیز گردیده و همچنین یکی از بهترین و بزرگترین باشگاه های بانوان سطح استان به شمار می رود.
این باشگاه رشته های TRX ، ایروبیک، ایروبیک پیشرفته، پیلاتس، CX ، جامپینگ، کیک بوکسینگ، آمادگی جسمانی، تناسب اندام و بدن سازی را پوشش می دهد و آماده ارائه خدمات به بانوان ورزشکار عزیزمان می باشد.
همچنین با توکل به خدا و در راستای پیشبرد اهدافمان در حال تجهیز باشگاهی دیگر و بسیار لوکس در همین منطقه هستیم.  

در زمینه باشگاه و باشگاه داری چه مشکلاتی وجود دارد و چه انتظاری از مسئولین مربوطه دارید؟
هر شغلی مشکلات خاص خودش را دارد و هیچ شغلی هم بدون مشکل و دردسر نیست. مسئولین مربوطه کلانشهر تبریز از جمله ریاست اداره ورزش و جوانان و امور باشگاه های اداره فوق و همچنین ریاست هیأت پرورش اندام استان آذربایجان شرقی و شهر تبریز همیشه پشتیبان ما بوده و ما را در بهینه سازی ورزش شهرمان یاری نموده اند.

امروزه نقش باشگاه ها در زمینه توسعه ورزش و سلامت شهروندان را چگونه ارزیابی می کنید؟
بنده خیلی کوچک تر از آن هستم که در این زمینه حساس به صورت کلی اظهار نظر نمایم ولی در مورد خودمان به عنوان عضو کوچکی از این خانواده سعی کرده ایم محیطی را فراهم نمائیم که شهروندان و ورزشکاران عزیز با خیال راحت در محیطی امن و گرم و بدور از هیاهو و استرس های روزمره به سلامتی خود پرداخته و در مدت حضور در باشگاه فکر و ذهن و جسم خود را در راستای سلامتی خود بهبود بخشند.
همینجا اعلام می کنم از اینکه روزانه حداقل دو ساعت از زمان ارزشمند خود را در مجموعه ما برای سلامت خود هزینه می کنید خرسندیم.  

ورزش اصلی خودتان چیست و در چه سطحی ورزش می کنید؟
در زمان نوجوانی علاقه زیادی به فوتبال داشتم و در چند تیم مطرح آن دوران نیز بازی کردم، در دوران دبیرستان چون چند نفر از دوستانم کشتی گیر بودند به کشتی علاقمند شدند و مدتی در این رشته فعالیت کردم.
از ابتدا علاقه شدیدی به کوه و طبیعت داشتم و از سال 1360 به کوهنوردی روی آوردم و کلیه کوه های مرتفع کشور را در همان سال های اولیه صعود نمودم و در حال حاضر از سال 91 به بعد نیز بنابر اقتضای کارم زیر نظر یکی از مجرب ترین مربیان کشور به صورت نیمه حرفه ای به ورزش پرورش اندام می پردازم.

به عنوان مدیر یک مجموعه ورزشی، چه توصیه ای به جوانان دارید؟
مجموعه های ورزشی نقش بسزایی در سلامت افراد جامعه ایفا می نمایند و ما با این مسئله درگیر بوده و آن را هر روز احساس می کنیم که در همین راستا به جوانان ورزش دوست توصیه می کنم حداقل روزی یک ساعت از وقتشان را برای سلامت خود اختصاص دهند تا شادابی و طراوت حاصل از ورزش در زندگیشان نمود پیدا کند.

در انتها رشته تحصیلی خود و همچنین اگر سخنی دارید که در گفت و گویمان به آن اشاره نشد را بیان بفرمائید.
بنده دانش آموخته کارشناسی برق قدرت از دانشگاه تبریز هستم. از اینکه این امکان را بوجود آوردید که در خدمتتان باشم سپاسگذارم و امیدوارم هرکسی در کار و رشته خود موفق بوده و سربلند باشد.


SHAHR CLUB
مجموعه ورزش شهر واقع در کلانشهر تبریز، اتوبان پاسداران، نرسیده به لاله پارک با مجهز ترین دستگاه های ورزشی روز دنیا در رشته های بدن سازی، کراس فیت، بوکس، کیک بوکسینگ، موآی تای، دفاع شخصی، سنگ نوردی، TRX و چمن مصنوعی به عنوان یکی از پیشرفته ترین مجموعه های ورزشی شمالغرب کشور و محیطی سالم و صرفا ورزشی در خدمت خانواده های ورزش دوست کلانشهر تبریز می باشد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: