پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱
عجب شیر پرس - دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی با بیان اینکهاگر تا پایان سال، اعتبارات احداث آن پرداخت شود، می‌توانیم تا اوایل سال آینده مرکز ماده ۱۶ بانوان را تکمیل کنیم، گفت: اولین مرکز ماده ۱۶ بانوان کشور تا اردیبهشت ۹۹ در تبریز افتتاح می‌شود.
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، رضا استادرحیمی صبح امروزدر جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی، با بیان اینکهبخشی از اعتبارات مورد نیاز برای احداث مرکز ماده 16 بانوان تبریز پرداخت شده و اگر تا پایان سال بخش دیگر اعتبارات احداث آن پرداخت شود، می‌توانیم تا اوایل سال آینده تکمیل شود، اظهار داشت:اولین مرکز ماده 16 بانوان کشور تا اردیبهشت 99 در تبریز افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه بحث آموزش برای مبارزه و مقابله با شیوع مواد مخدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت:آموزش و پرورش مهمترین وظیفهپیشگیری و فرهنگسازی و توانمندسازی با آموزش مهارت‌های خود مراقبتی را بر عهده دارد که باعث کاهش چشمگیر شیوع مواد مخدر دارد.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی ابراز داشت: آذربایجان شرقی استان 28 ام کشور از نظر شیوع اعتیاد است و جزو استان‌های پاک محسوب می‌شود اماامیدوارم مهارت آموزی مدارس هم با موفقیت پیش رود تا خود مراقبتی‌ها افزایش یافته و هزینه مقابله کاهش یابد.وی با تاکید بر اینکهشهر بدون معتاد متجاهر با مرکز ماده 16 متصور است گفت:17 استان کشور این مرکز را زیر نظر بهزیستی راه اندازی کرده‌اند ولی در این استان همه نهادها به صورت ستادی این مرکز را راه اندازی و مدیریت کردند که باید برای تجمیع معتادین متجاهر از سطح شهر، این مرکز همچنان در اولویت اهمیت قرار گیرد.

رضا استادرحیمی از اجرای طرح نوروزی جمع آوری معتادان متجاهر در استان خبر داد و گفت: باید همه دستگاه‌ها در این زمینه همکاری کنند و تلاش می‌کنیم در سال آینده مراقبت‌ها را افزایش داده و آذربایجان شرقی را به عنوان استان پاک نگه داریم و امنیت و احساس امنیت مردم را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه197 محله پرخطر در شهرها و روستاها شناسایی شده که 105 نقطه در روستاها واقع شده و بقیه شهری است، خاطر نشان کرد:در طرح «یاری‌گرانزندگی» همه همت خود را در پاکسازی مناطق آلوده و فرهنگسازی و پیشگیری از مناطق آلوده صرف می‌کنیم.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: