چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
در مصاحبه اختصاصی با مدیر عامل شرکت بازرگانی بنیان طلوع شمس مطرح شد؛
شرکت بنیان طلوع شمس افتخار دارد تا در زمینه تامین لوازم مصرفی و ماشین آلات کارخانجات فعال در زمینه تولید محصولات وابسته به دکوراسیون از جمله صنایع نساجی و پرده، صنایع چوب و ورق های MDF ، صنایع پلاست و دیوار پوش پاسخگوی نیازهای کمی و کیفی این صنایع در سطوح عالی باشد. حامد طلوع، مدیر عامل و بنیان گذار شرکت فوق متولد سال 1366 و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق قدرت بوده و به عنوان یکی از اعضای جوان اتاق بازرگانی کلانشهر تبریز فعالیت قابل توجهی را داشته است. وی ایجاد ثبات کامل در بخشنامه های وارداتی و صادراتی گمرک با تاریخ اعتبار حداقل یکسال و امکان ثبت سفارش برای تمام واحدهای تولیدی و بازرگانی با منشا ارز بانکی یا غیر بانکی را از اصلی ترین مطالبات شرکت های بازرگانی و یکی از عوامل رونق اقتصاد کشور می داند. در همین راستا گفت و گو صمیمانه ای را با ایشان انجام داده ایم که ماحصل آن تقدیم مخاطبین عزیز می گردد.
عدم ثبات در بخشنامه های بازرگانی مشکل آفرین است برای شروع لطفا از زمینه فعالیت شرکت بنیان طلوع شمس صحبت بفرمائید.
شرکت بنیان طلوع شمس در زمینه تامین لوازم مصرفی و ماشین آلات کارخانجات فعال در زمینه تولید محصولات وابسته به دکوراسیون از جمله صنایع نساجی و پرده، صنایع چوب و ورق های MDF، صنایع پلاست و دیوار پوش پاسخگوی نیازهای کمی وکیفی این صنایع در سطوح عالی بوده است.
یکی از اصلی ترین باور های ما در جهت میل به سمت موفقیت در نظر گرفتن اصول مشتری مداری به عنوان هدف اصلی این مجموعه است و خدا را شاکریم که تا کنون توانسته ایم در این مسیر حرکت نمائیم.

فعالیت تان را چگونه و از کجا شروع کردید؟
بعد از پایان تحصیلات مقطع کارشناسی در رشته مهندسی برق- قدرت، در یک شرکت بازرگانی مشغول بکار شدم و در مدت زمان تقریبی ۵ سال وقتی از راه و روش تجارت و بررسی بازار اطلاعات بدست آوردم، تصمیم به تاسیس شرکت بنیان طلوع شمس گرفتم که اکنون پس از ۵ سال از تاسیس شرکت و کسب مدرک کارشناسی ارشد بر این باور هستم که برای شروع هر کسب و کار تازه ای ابتدا باید مدت زمانی در آن فعالیت نموده و سپس شروع به فعالیت گسترده کرد.

چشم انداز سال های آتی شرکت بنیان طلوع شمس بر چه معیاری قرار دارد؟
به لطف خدا و با تلاش مستمر پرسنل و شرکت در نمایشگاه های بین المللی مختلف، اکنون شرکت بنیان طلوع شمس بعنوان یکی از اصلی ترین تامین کنندگان لوازم مصرفی در صنوف پرده و پلاست شناخته شده است، واضح و مبرهن است که دوام و بقا هر مجموعه ای منوط به رضایت مشتریان آن می باشد و لذا این شرکت مستلزم به توسعه مهارت ها و توانمندی ها است. بدون شک مهم ترین و ارزشمند ترین سرمایه این مجموعه، اندوخته تجربه و تخصصی است که طی این سالها بدست آمده که با تکیه بر آن موفق به ارایه راهکارهای بدیع و نوین در عرصه های مختلف بازرگانی و تامین مواد اولیه گردیده است و این مسیر را نیز ادامه خواهد داد.

خدمات بازرگانی، واردات و صادرات کالا در کشور با چه محدودیت هایی مواجه است؟
در حال حاضر امکان ثبت سفارش تنها برای واحد های تولیدی که دارای پروانه بهره برداری هستند و یا بازرگان هایی که سابقه واردات از کالای مورد نظر را قبلا داشته اند، امکان پذیر است که در ظاهر امر شاید این جمله بیانگر حمایت از تولید کنندگان باشد ولی اینطور نیست و از آنجایی که بازرگانی همانند تولید، یک کار بسیار تخصصی است لذا  باید در کنار صنف تولید قرار گیرد و حذف هر کدام از آن ها ضررهای جبران ناپذیری به صنعت و اقتصاد کشور وارد می کند.
میزان خرید، مذاکره، قرارداد و نحوه حمل توسط شرکت های بازرگانی قابل قیاس با واحد های تولیدی نیست، به این دلیل که بازرگان، سرمایه خود را در این زمینه سرمایه گذاری کرده و تمام تلاش خود را در جهت خرید مناسب کالا با قیمت پایین و کیفیت بالا خواهد کرد و فروش به قیمت مناسب برای واحدهای تولیدی را انجام خواهد داد و به همین دلیل است که قیمت تمام شده کالاهای وارداتی توسط بازرگانان پایین تر از کالای وارداتی توسط تولید کننده است.
انحصار واردات در دست تولید کننده یا بازرگان نیز درست نیست، در این حالت برای واردات بایستی از کارت ها و پروانه های استیجاری استفاده کرد که عدم شفافیت، ریسک بالا برای صاحب کالا به دلیل اینکه صاحب کالا و صاحب حساب خودش نیست ایجاد رانت و مشکلات مالیاتی را در پی خواهد داشت.

به عنوان یک شرکت بازرگانی در جهت تسهیل در مبادله کالا و توسعه ملی چه درخواستی از مسئولین امر دارید؟
از نظر من درخواست اصلی اغلب شرکت های بازرگانی و عاملی که منجر رشد اقتصادی کشور و متعاقبا بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهد شد ایجاد ثبات کامل در بخشنامه های وارداتی  و صادراتی گمرک با تاریخ اعتبار حداقل یکسال و امکان ثبت سفارش برای تمام واحدهای تولیدی و بازرگانی با منشا ارز بانکی یا غیر بانکی می باشد.
عدم ثبات در بخشنامه های بازرگانی مشکل آفرین است و محدودیت ها و مشکلات بسیاری را برای تمامی شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات به وجود آورده است.

در زمینه تولید داخلی با چه محدودیت هایی روبرو هستیم و برای حل این مشکلات چه پیشنهادی دارید؟
با توجه به حمایت از تولید، شرکت های خارجی تا حدودی مایل هستند در ایران سرمایه گذاری کنند. هزینه های نیروی کار و منابع انژی(آب، برق، گاز) نسبت به قیمت های جهانی در ایران برای تولید بسیار مناسب تر است اما عدم ثبات نرخ ارز و عدم اتصال سویفت بانکی سرمایه گزاران را نامطمئن کرده است.
در این میان هستند کارخانجاتی خارجی که اقدام به تاسیس کارخانه در ایران کرده و کالای خود را نه به قیمت تولید داخل بلکه بالاتر نیز می فروشند و از بازار 80 میلیون نفری ایران کاملا بهره مند هستند.

در زمینه اشتغال و خودکفایی به عنوان یک جوان موفق چه سخنی با جوانان دارید؟
توصیه بنده این است که اگر جوانی قصد کارآفرینی را دارد برای شروع هر کاری، حتما کارآموزی یا به عبارتی شاگردی آن کار را کرده باشد. قبل از شروع کار تحقیق و بررسی فراموش نشود و ابعاد مختلف کار و شرایط کنونی بازار را نیز مد نظر قرار دهند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: