شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱
عجب شیر پرس - سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت از انعقاد تفاهم نامه تربیت نیروی انسانی در ۱۰ کلان منطقه کشوری به منظور تربیت نیروی انسانی هدفمند و منطبق بر نیاز جامعه خبر داد.
تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هدفمند می‌شودبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایسنا، دکتر امیر احمد اخوان ضمن بیان این مطلب به تشریح جزییاتانعقاد تفاهم‌نامه تربیت نیروی انسانی در ۱۰ کلان منطقه آموزش پزشکی اشاره کرد و اظهار کرد: برآوردهایی در زمینه تربیت نیروی انسانی انجام شده که بر اساس آن بدانیم تا سال ۱۴۰۴ و ۱۴۰۸کشور ما به چه رشته ها و چه میزان نیروی انسانی نیاز دارد،. خوشبختانه این نیازها در سطح کشوری ودر ۱۰ کلان منطقه کشور مشخص شده است اماتلاش می کنیم با انعقاد تفاهم نامه‌، هر کلان منطقه‌ایمشخص کند که چه تعداد نیرو را در چه رشته هایی تربیت خواهد کرد.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: با انعقاد این تفاهم نامه تربیت نیروی انسانی در دانشگاه‌های علوم پزشکی هدفمند،‌ منطبق با نیاز کشور و مطابق برنامه کلان مناطق خواهد شد و هر دانشگاهی بدون هدف اقدام به پذیرش دانشجو نخواهد کرد و در حال حاضرتفاهم نامه در سطح کلان مناطق منعقد شده و تا پایان سال این برنامه اجرایی خواهد شد.

دکتر اخوان همچنین خاطر نشان کرد:استمرار پیگیری امور مربوط به بسته توسعه و ارتقای منابع و زیرساخت های آموزشی علوم پزشکی در سطح ستادی، دانشگاه‌ها و دانشکده های علوم پزشکی از مهمترین برنامه‌هایی است که در سال جاری اجرایی خواهیم کرد.

سرپرست مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: باتوجه به برنامه معاونت آموزشی وزارت بهداشت مبنی بر بازنگری بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در ابتدای دولت دوازدهم، کارگروه هایی برای بازنگری این بسته ها تشکیل شد و یکی از این کارگروه ها نیز برای بررسی بسته توسعه و ارتقای منابع و زیرساخت های آموزش علوم پزشکی بود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: