سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
رئیس کمیسیون شوراها مطرح کرد؛
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس به موضوع انتقال پایتخت اشاره کرد و گفت: شهرهای نامزد پایتخت شدن همدان، خمین، سمنان و پرند بوده و مجلس برای تعیین تکلیف این مساله به دولت دو سال مهلت داده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا "امیر خجسته" در جمع خبرنگاران، از افتتاح و بهره‌برداری ترمینال حجاج فرودگاه همدان تا 22 بهمن امسال خبر داد و اظهار کرد: قدمت فرودگاه همدان به 80 سال می‌رسد بنابراین از سال 84 تا 90 اعتبار هزینه شده برای آن 9 میلیارد تومان بود تا بدین ترتیب امروز هواپیمای پهن پیکر بتواند در آن به پرواز درآید و از حج و پروازهای خارجی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای برقراری موارد ذکر شده نزدیک به 40 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: در گذشته فرودگاه، ترمینال حجاج و برج مراقبت نداشت اما خوشبختانه با تامین اعتبار 21 میلیارد تومانی طی سال‌های 94 و 95 این امکانات در فرودگاه ایجاد می‌شود که در صورت اتمام تا 22 بهمن ترمینال حجاج به بهره‌برداری می‌رسد در غیر این صورت سال آینده این اتفاق رخ می‌دهد.

خجسته با بیان اینکه تا دیروز اعتبارات به اصفهان می‌رفت اما امروز با پیگیری‌های نمایندگان برای احداث آزادراه و فرودگاه همدان تخصیص می‌یابد، عنوان کرد: کار نمایندگان اجرا نیست اما هرجا اجرای پروژه‌ای متوقف شده باشد ورود می‌کنیم به عنوان مثال بهره‌برداری از بیمارستان بعثت 20 سال به طول انجامید به طوریکه زمان افتتاح ساختمانی مستهلک تحویل شد همچنین آزادراه ساوه-همدان که از سال 81 کلنگ‌زنی شد و با وجود زمان‌بندی چهار ساله تا سال 91 تنها 30 درصد و پس از آن 71 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

افتتاح آزادراه ساوه-همدان تا دوماه دیگر

وی با بیان اینکه برخی می‌گویند می‌خواهید پروژه‌ها را به نام خود مصادره کنید در حالیکه چنین چیزی صحت ندارد، خاطرنشان کرد: بیشترین توان خود را برای انجام دو پروژه آزادراه و فرودگاه همدان گذاشتیم و خوشبختانه با فشار و استیضاح وزیر مربوطه پروژه آزادراه آماده بهره‌برداری بوده و تا دو ماه آینده افتتاح می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی به تصویب پروژه منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد فامنین در سفر رهبر معظم انقلاب به استان در سال 93 اشاره کرد و افزود: با وجود سفر دو هیأت دولت از آن زمان به استان تا سال 91 هیچ اقدامی برای آغاز عملیات اجرایی در این منطقه انجام نشده بود و پتروشیمی ابن‌سینا هم کان لم یکن تلقی شده بود.

وی ادامه داد: شستا با هزار میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری و آغاز عملیات اجرایی در منطقه ویژه اقتصادی جهان‌آباد وارد عمل شده و سرمایه‌گذار فولاد فامنین هم کار می‌کند و سایر سرمایه‌گذاران وارد همدان می‌شوند.

ریل‌گذاری راه‌آهن شتاب گرفته است

خجسته به راه‌آهن همدان- تهران اشاره کرد و گفت: احداث این راه‌آهن از سال 75 در دستور کار قرار گرفت و در سفر مقام معظم رهبری در سال 83 تصویب و عملیات اجرایی آن زمان‌بندی شد به طوریکه تاکنون 99 درصد زیرساخت راه‌آهن به انجام رسیده و 175 کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه اخیرا با روسیه برای واردات محموله ریل قرارداد بسته شده، عنوان کرد: در حال حاضر با فشار آوردن به وزارتخانه مربوطه ریل از شاهرود و کرمان به همدان آورده شد تا سکوت کنیم و هم‌اکنون عملیات ریل‌گذاری شتاب گرفته است.

وی با اشاره به جانمایی نامناسب ایستگاه راه‌آهن 150 کیلومتر خارج از شهر اعلام کرد: ایستگاه راه‌آهن به ورودی شهرک فرهنگیان یا ترمینال انتقال می‌یابد تا داخل شهر و در دسترس مردم باشد.

خجسته با اشاره به پروژه خط انتقال آب از سدتالوار به همدان و اتمام آن تا سال 90-89 طبق زمان‌بندی، اظهار کرد: تا سال 91 پروژه تنها 18 درصد پیشرفت داشته و امروز بالای 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با تاکید بر اینکه به این پروژه خوش‌بین نیستم، تصریح کرد: خطاب به وزیر نیرو گفتم آیا این پروژه برای همدان آب به همراه دارد یا نه؟ با توجه به اینکه حیات همدان با آب است باید به فکر تامین آب از جای دیگری باشیم. باید گذشتگان نسبت به این پروژه جوابگو باشند.

وی با بیان اینکه 40 درصد سدهایی که در کشور ایجاد شده غیرکارشناسی بوده و مفید فایده نیست، عنوان کرد: اجرای پروژه‌ها بدون کار تحقیقاتی و غیرکارشناسی آسیب جدی به کشور و بیت‌المال وارد می‌کند.

ساخت نیروگاه از ابتدا اشتباه بوده است

وی در ادامه به اشتباه و آسیب‌زا بودن نیروگاه مفتح از روز نخست طرح ساخت آن در استان اشاره کرد و گفت: نیروگاهی همچون مفتح باید در کنار دریا احداث می‌شد اما با این اقدام تنها آب منطقه بلعیده شده و مشکلات عدیده‌ای برای کشاورزان ایجاد شده است.

وی به تبدیل برج نیروگاه مفتح از تر به خشک در فاز نخست و پیگیری فاز دوم و سوم این پروژه به منظور حفظ آب منطقه اشاره کرد و یادآور شد: تاکنون 136 میلیارد تومان برای تبدیل برج نیروگاه از تر به خشک و انتقال پساب تصفیه‌خانه فاضلاب همدان به نیروگاه هزینه شده است.

تنها راه نجات استان جذب سرمایه‌گذار است

نماینده مردم همدان تنها راه نجات استان را جذب سرمایه‌گذار دانست و گفت: باید بدون چالش و بحث سیاسی استان را از شرایط موجود خارج کرده و به جایی برسانیم که شایسته مردم همدان باشد و عقب‌ماندگی 36 ساله را جبران کند و با ایجاد امنیت و رفع موانع ورود سرمایه‌گذار اشتغالزایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه داخل شهر همدان نیازمند تحول و قطار شهری است، تصریح کرد: قرارداد آغاز عملیات اجرایی کنارگذر غربی مسیر اتصال تهران به کرمانشاه با اعتبار 22.5 میلیارد تومانی بسته شده و قرارداد کنارگذر شرقی مسیر ملایر به همدان نیز منعقد خواهد شد.

دولتی‌ها میلی به اجرای اصل 44 قانون اساسی ندارند

وی با تاکید بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در کشور، خاطرنشان کرد: اجرای این اصل در دولت گذشته و فعلی ابلاغ شده اما دولتی‌ها به ویژه دولت گذشته میلی به اجرای آن ندارند.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت و وزیر بهداشت اشاره کرد و افزود: وزیر گفته در همدان بیمارستان جامع‌الشرایطی با 100 هکتار زمین خواهیم ساخت و بیمارستان‌های فعلی را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم تا دولت تنها ناظر باشد.

وی به ایجاد فراکسیون فعالیت‌های قرآنی در مجلس به ریاست لاله افتخاری اشاره کرد و یادآور شد: مجمع نمایندگان زاگرس‌نشینان هم عملیاتی شده و با قدرت پیگیری می‌شود.

خجسته به وجود هزار و 800 جاذبه در همدان و عدم توجه به آنها اشاره کرد و گفت: ورود هر گردشگر به استان می‌تواند برای هشت نفر اشتغالزایی کند.

تپه هگمتانه در شرف ثبت جهانی است

وی با بیان اینکه تپه هگمتانه در شرف ثبت جهانی است، افزود: بسیاری از جاذبه‌های توریستی ثبت جهانی نشده است.

وی با بیان اینکه تعیین تکلیف مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان بر عهده مدیر ارشد استان است، تصریح کرد: استان نیازمند مدیران فعال، پویا، اثرگذار و خستگی‌ناپذیر است؛ اینکه برای روی کار آمدن مدیری دخالت نمی‌کنیم به این علت است که بتوانیم بعدها اگر خوب کار نکرد حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی به ورود سرمایه‌گذار فرانسوی برای ساخت شهرک دارویی در زمینی به مساحت 270 هکتار در همدان اشاره کرد.

کلانشهر و پایتخت تاریخ و تمدن بودن همدان تنها در حد اسم است

وی در ادامه گفت: کلانشهر و پایتخت تاریخ و تمدن بودن همدان تنها در حد اسم است و در سطوح ملی چیزی مشاهده نشده و اعتباری برایش درنظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه دولت هر کجا دچار مشکل شده بودجه فرهنگی را آنجا هزینه کرده است، افزود: احقاق حق همدان عزم ملی می‌خواهد.

وی از قضاوت درباره مدیران فرهنگی استان با توجه به تحریم‌ها و اوضاع بد اقتصادی و عدم اختصاص بودجه به این بخش ممانعت کرد و گفت: در حال حاضر حقوق کارمندان این حوزه از مالیات پرداخت می‌شود و نمی‌توانیم برای تخصیص اعتبار فشار وارد کنیم.

وی در خصوص تیم پاس نیز گفت: از عملکرد برخی مسئولان که یکسری مسائل را رعایت نکردند رضایت ندارم، بحث فوتبال در سطح کشور پشت پرده‌های افتضاحی دارد که اگر اصلاح نشود اتفاق بدی می‌افتاد.

وی با بیان اینکه مسئولان استان باید تیم پاس را حفظ کنند، تصریح کرد: باید افرادی در تیم به کار گرفته شوند که اهل معامله و دلالی نبوده و پاک عمل کنند تا تیم رشد کند در غیر این صورت وقوع اتفاقات بدی را شاهد خواهیم بود.

مهلت دو ساله مجلس به دولت برای انتقال پایتخت

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در ادامه به انتقال پایتخت اشاره کرد و گفت: شهرهای نامزد پایتخت شدن همدان، خمین، سمنان و پرند بوده و مجلس برای تعیین تکلیف این مساله به دولت دو سال مهلت داده است.

وی همچنین به تصویب طرح لایحه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخابات به صورت یک فوریتی اشاره کرد و افزود: این لایحه باید به صورت دو فوریتی به تصویب می‌رسید اما یک فوریتی به تصویب رسید و سعی می‌کنیم طرح را خارج از نوبت با حضور وزارت کشور، اطلاعات و ... به نتیجه برسانیم تا به این دور از انتخابات مجلس برسد.

وی گریزی به تغییر استاندار زد و ادامه داد: تغییر و تعیین تکلیف استانداران با وزیر کشور است و به طور حتم در آستانه انتخابات کسی را جابجا نمی‌کند.

وی به تشکیل دادگاه ویژه، حبس و جریمه برای برخورد با متخلفان فضای مجازی از طریق قوه قضائیه اشاره و عنوان کرد: نرفتن به مجلس را به تضییع حقوق مردم ترجیح می‌دهم.

وی تصریح کرد: آیا مبارزه با مفاسد اقتصادی کمتر از برجام است؟ از قوه قضائیه می‌خواهیم در مبارزه با مفاسد اقتصادی برخورد ضعیفی نداشته باشد.

خجسته با بیان اینکه فردی ارزشی و ولایت‌مدار هستم و در قالب گروه و جناح خاصی جا نمی‌گیرم، اظهار کرد: مخلص هر حزبی که حرف حق بزند هستم اما زمانیکه در قالب حزب می‌رویم نمی‌توانیم ضعف‌ها را بیابیم.

برچسب ها: همدان ، پایتخت
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: