شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۲۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
روحانی:
عجب شیر پرس - رییس‌جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم از رقابت‌های بی حاصل و گله‌گذاری های مداوم خسته شده‌اند ،تعبیرات این گروه به آن گروه چه فایده‌ای دارد، مردم به ما رای داده‌اند و تلاش و کار از ما می خواهند.
مردم از رقابت‌های منفی گروهی و بیهوده خسته شده‌اندبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح سد و شبکه آبیاری و زهکشی احمد بیگلو مشگین‌شهر افزود: رقابت خوب است، اما رقابتی کهپایانش برای مردم مفید باشد ،اینکه مداوم گله‌گذاری شودو تعبیرات این گروه به آن گروه باشداینچه خاصیتیدارد.

وی بیان‌کرد: مردم به ما رای داده‌اند و ما را در مسوولیت نشانده‌اند، آنهاتلاش و کار و ثمره رای را خود می‌خواهند، آنها وقتیاز رای خود خوشحال می‌شوند که ببیند مسوولان در تلاش هستند و خودشان در صحنه برای خدمت و آبادانی با هم رقابت می‌کنند.

دکتر روحانی گفت:رقابت در علم ،اخلاق و توسعه ایران و آبادانیکشورما خیلی موثر است ولی الان در شرایط راحت نیستیم بلکهدر شرایط سخت و تحریم هستیم . دیروز در سخنرانی ام گفتم اگر این توطئه آمریکا و دشمنانبه ملت نبود درآمد نفت مان در ۲ سال ۱۰۰ میلیارد دلار بیشتر بود.

او افزود: خیلی پول هست و خیلی طرح می شود با آن اجرا کرد،در این ۲ و سه سال ۱۰۰ میلیارد دلار از سایر کشورها می‌توانستیم اعتبار بگیریم. حالا توطئه‌ای علیه ما طراحی شده برای اینکه ما و ابهت و عظمت ما را بشکنند و تسلیم کنند تادر برابر آنها خاضع شویم ،این در برابر ملت ایران شدنی نیست و آنها باید از این راه غلط و نادرست خود برگردند. هر زمان آنها برگردند و به نقطه‌ای که اول بودیم برسند ما آماده‌ایم. ولی آنها هر زمانی گفتند توطئه‌های جدید شروع کردند.

روحانی اظهارداشت: آنها باید تعهدات زیرپاگذشته شده را برگردانند و اقرار کنند و اگر بر زبان نمی آورنددر عمل نشان دهند. شما ملت برتر از ملت ایران نیستیدو حکومت شما برتر از حکومت ایران نیستید،ما به ملت شما احترام می‌کنیمولی به حکومت شما بدلیل کارهای نادرست‌تان معترضهستیم.

رییس‌جمهوری افزود: با همین شرایط بسیار خوشحالم که ملت ایران پرنشاط و امیدوارند وتا زمانی که امید و نشاط وجود دارد ما شکست نمی‌خوریم و می‌توانیم پله به پله راه خود را برای پیشرفتادامه دهیم.

وی افتتاح طرح‌ها در زمینه آب، برق ،کانال‌کشی ، زهکشی و طرح‌های بزرگ اجرا شده در بخش های مختلف را قدم‌های بزرگی دانست کهبرغم تحریم مسیر توسعه و پیشرفت را ادامه می دهیم.

روحانی همچنین گفت: اینکه ما بتوانیم در استان اردبیل جاذبه‌های گردشگری را اضافه کنیم و گردشگران از داخل و خارج به دیدن مناظر دیدنی بیایند. جذب گردشگر عامل بزرگ برای اشتغال است. سدها علاوه بر تامین آب شرب ،کشاورزی و صنعت می‌تواند صدها عامل برای جذب گردشگر هم باشد.

او افزود: قرار ما در سال گذشته با وزیر نیرو این بود که با همکاری وزارت گردشگری با رعایت اصول محیط زیستی این سدها را به مرکز تفریحی تبدیل کنند، هتل هایی نیز احداث شود تامردم بتوانند از این نعمت حداکثر استفاده را بکنند.

آقای روحانی در بخش دیگریاز سخنانش با گرامیداشت زاد روز میلاد حضرت زینب (ع)بیان‌کرد:امروزروز بسیار مبارکی است،روز ولادت باسعادت حضرت زینب کبریکه همیشه نام و یادش، قهرمانی‌اشدر صحنه کربلا برای زنان و مردان ما الگوی ارزشمندی بوده است.

وی با اشاره به روزپرستار گفت:به این قشراحترام می‌کنیم که همواره برای کاهش درد و مشکلات بیماران تلاش می‌کنند،ارزش کار آنها با بیان و زبان و تشکر و یا از طریق کمک‌های مالی امکان‌پذیر نیست و اجر آنهاپیش خداوند بودهو خدا به آنها اجر و پاداش بی‌پایان خواهد داد و البته ما هم باید خدمتبیشتریبه آنها بدهیم.

وی همچنین با تبریک سال جدید میلادی آغاز سال جدید را به همه مسیحیان جهان و مردمی که امروز را به عنوان آغاز سال جشنمی‌گیرند، اظهارداشت: حضور من در استان اردبیل افتخاری مضاعف است و از دیرباز با بزرگان این دیار و منطقه آشنا بوده وبهره گرفتهو استفاده کرده‌ایم.

وی با گرامیداشت یاد و ناممرحومآیت‌الله موسوی اردبیلیو آیت‌الله مشگینیگفت:برای من افتخار است که در کنار مردم این شهرستان این سدها را افتتاح کردیم که این به معنای حرکت ارزشمند در کشور برای توسعهکشور است.

وی بیان‌کرد: آب با حیات و زندگی مردم گره خورده و کم کم برق هم گره می‌خورد،در طرح "پویش الف و ب" و هفته‌های پویش برای ایران بسیار پربرکت است.

او افزود: در مدت ۶ ماه ۲۲۷ طرح و پروژه اجرا شده وتاکنون ۹۰ طرح افتتاح شدهو این جای افتخار است. این افتخار نسبت به همه کارگرانیاست که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند. همه مدیران،مردم و مسوولانی که یاری می‌کنند تا بتوانیمکشورعزیزمان ایران را آبادتر کنیم.

وی گفت: خدمتبه مردم ولایت‌مدار ایران و استان بسیار زیبای اردبیل که هم مرکز کشاورزی ،صنعتی ،گردشگری و هم مرکز سلامت برای منطقه و کشورهای همجوار خواهد بود، افتخاری بزرگ است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: