سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - March 19 2024
کد خبر: ۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
وزیر آموزش و پرورش:
عجب شیر پرس- وزیر آموزش و پرورش گفت: بودجه سال ۹۹ این وزارتخانه در مقایسه با سایر بخش‌ها وضعیت بهتری دارد.
بودجه سال ۹۹ آموزش و پرورش وضعیت خوبی داردبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، بودجه سال آینده وزارت آموزش و پرورش بر اساس لایحه پیشنهادی دولت به مجلس شورای اسلامی، ۵۴ هزار و ۶۴۳ میلیارد و ۳۶۰ میلیون و ۲۵۳ هزار تومان اعلام شده است.

محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه هیأت دولت و در جمع خبرنگاران همچنین درباره ضعیت استخدام معلمان حق التدریس نیز اظهار داشت: مشکلات این گروه از معلمان حل می شود.

پیش از این وزیر آموزش و پرورش اعلام کرده بود که استخدام معلمان حق‌التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در سه گروه مربیان پیش‌ دبستانی، آموزش‌دهنده مستمر (دو نفر و بالاتر) نهضت سوادآموزی، آموزشیاران نهضت سوادآموزی و حق‌التدریسان غیرمستمرتعیین تکلیف شد.

وی همچنین اظهار داشت: برای این موضوع شرایطی وجود دارد که در بخش مربیان پیش‌دبستانیافرادی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۱ با یکی از مراکز پیش‌دبستانی دولتی یا کلاس‌های پیش‌دبستانی ضمیمه مدارس دولتی همکاری داشته‌ اند و برابر اسناد، مدارک ثبت و احراز شده، از محل اعتبارات دولتی حق‌الزحمه دریافت کرده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین آموزش‌دهندگانی که از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ حداقل دو دوره به‌ صورت مستقیم با نهضت سوادآموزی همکاری مستمر داشته و در هر دوره حداقل دو نفر سوادآموز را زیر پوشش قرار داده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد، مشمول استخدام هستند.

در بخش آموزشیاران نهضت سوادآموزی؛ نیز فردی که با رعایت ضوابط و مقررات آموزشی و اداری با مجوز گزینش، گواهی آموزش تدریس بدو خدمت و شناسه تدریس در نهضت سوادآموزی از سال ۱۳۷۹ تا قبل از سال ۱۳۹۲ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده و همکاری آنان هم‌اکنون ادامه دارد.

برای حق‌التدریسان غیرمستمر؛ افرادی که از سال ۱۳۷۹تا قبل از سال ۱۳۹۱در مدارس دولتی به‌ عنوان نیروی حق‌التدریس آزاد با وزارت آموزش‌وپرورش همکاری داشته، دارای شناسه حق‌التدریس صادره از سوی آموزش‌وپرورش بوده و حق‌الزحمه خود را از محل اعتبارات دولتی دریافت کرده‌اند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: