جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
محمود صادقی در نطق میان دستور :
عجب شیر پرس - نماینده مردم تهران درمجلس،گفت: مطمئن باشیم پاسخگویی مسئولان به مردم موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام می‌شود و به هیچ چیزی آسیبی نمی رساند.
پاسخگویی مسئولان موجب افزایش اعتماد عمومی می شود
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، محمود صادقیدر نشست علنی مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: نحوه تصمیم‌گیری و اجرای مصوبه سران قوا درباره افزایش قیمت بنزین و مدیریت حوادث پس از آن نمونه آشکار از ضعف، درهم ریختگی، ناهماهنگی و عدم انسجام است. این شیوه عمل باعث پایین آمدن سطح اعتماد عمومی در تمام لایه های آن شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، افزود: شورایی به نام هماهنگی بین سران قوا تشکیل شده، اما این چه هماهنگی است که هیچ یک از سران قوا مسئولیت تصمیمات مشترک خود را نمی پذیرند؟ این شیوه عمل هم کارآمدی دولت و مجلس را زیر سوال برد و و هم سیلی از پرونده‌های قضایی جدید را روانه دستگاه قضایی کرد و هم شماری از مادران و پدران و فرزندان رنجدیده این سرزمین را داغدار کرد.

صادقی ادامه داد: چه کسی مسئولیت پیامدهای زیان بار و غیرقابل جبران این تصمیم غلط را می پذیرد؟ از وزیر کشور می‌پرسیم چرا نتوانستید پیامدهای اجرای این تصمیم را پیش‌بینی و پیشگیری کنید؟ می‌گوید قبلا چند بار قیمت‌ها را اصلاح کرده بودیم و حادثه مهمی رخ نداده بود. آیا مسئولی که قادر به درک تغییر شرایط محیطی نیست و با قیاس گذشته و بدون درنظرگرفتن تغییر شرایط تصمیم می‌گیرد و حاضر به عذرخواهی وقبول مسئولیت خود نیست؛ شایستگی سکانداری امور مختلف را دارد؟

چرا بار ناشی از سیاست های غلط خود را به مردم تحمیل می کنیم

این نماینده مردم در مجلس دهم در ادامه مطرح کرد: آیا با این ادعا که ۸۵ درصد جانباختگان در اعتراضات حضور نداشتند و یا با سلاح غیرسازمانی کشته شده اند، می‌توانیم پاسخ خون هایبه ناحق ریخته شده را بدهیم؟ شگفتا که برخی از مسئولین این حوادث تلخ را که خسارات فراوان جانی، مالی و حیثیتی جبران ناپذیری برای نظام و کشور داشت، فرصتی برای خنثی سازی توطئه های دشمنان اعلام می کنند و بر طبل پیروزی می کوبند!

صادقی تاکید کرد: چرا بار ناشی از سیاست های غلط خود را به مردم تحمیل می کنیم. مگر دولتطبق قانون هدفمندی یارانه‌ها موظفنبود که سیستم حمل و نقل عمومی و امکانات حمل و نقل عمومی گسترش بدهد؟

عضوفراکسیون امید مجلس در ادامه خاطرنشان کرد: چه کسی پاسخگوی مردم محروم اسلامشهر، رباط کریم و شهریار و دیگر شهرهای حومه تهران است که از وسایل حمل و نقل عمومی و ارزان محروم هستند؟ اینکه مردم این شهرهایحومه نشین بیشتر در اعتراض ها شرکت کرده‌اند، به علت آن است که نگران هستند که بیشترین تاثیر مستقیم از افزایش گرانی حامل‌های انرژی را آنها باید تحمل کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس، مطرح کرد: چرا با نگاه‌های امنیتی بروز اعتراض ها در این شهرها را به سازماندهی بیگانگان نسبت می دهیم؟ چرا به جای کنترل هزینه های عمومی نظام و حذف موازی کاری ها ،دوباره کاری ها،پراکنده کاری ها و کاهش فساد در معاملات دولتی بار فشار ناشی از کسری بودجه را به مردم تحمیل می کنیم؟مردم به درستی شعار می‌دهند "یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل می شه". بفهمیم خواسته مردم را .

رئیس قوه قضاییه با دیده اغماض به اتهامات بازداشت شدگان حوادث اخیررسیدگی کند

وی تاکید کرد: از رئیس جمهوری درخواست می کنم به تبعیت از سیره امام علی(ع) آشکارا از مردم عذرخواهی کند و طلب بخشش کند،از رئیس قوه قضاییه که انصافاً طی مدت مسئولیت خود به اصلاح رویه ها در این قوه اهتمام ورزیده است؛ استدعا دارم نظارت جدی تری بر روند رسیدگی به پرونده‌های بازداشت شدگان در شهرهای مختلف داشته باشد و با دیده اغماض به اتهامات آنها رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه امیدوارم این حوادث درسی باشد برای اصلاح سیاست ها و روش های حکمرانی، مطرح کرد: راه درست اصلاح این است که اجازه دهیم نقش و کارویژه هر نهادی به درستی در آن نهاد ایفا شود. بگذاریم مجلس کار خود را بکند؛ قانون گذاری کند و بر اجرای قانون نظارت کند و دولت در چارچوب قوانین، مصوبات مجلس را اجرا کند و دستگاه‌های قضایی در چارچوب قانون به حل و فصل منازعات و اختلافات پردازد.

پاسخگویی مسئولان به مردم موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام می‌شود

وی تاکید کرد: همانگونه که امام علی(ع) در مقایسه "عدل" و "جود" فرمودند:" عدل هرچیزی را در جای خودش می نشاند و جود امور را از جهت خود خارج می‌کند" .وقتی نمایندگان در اعمال اختیارات نظارتی خود تصمیم به استیضاح برخی وزرا می‌گیرند و با وجود پیگیری‌های فراوان استیضاح کنندگان، هیئت رئیسه از اعلام وصول استیضاح استنکاف می‌ورزد، این بیشترین آسیب را هم به مجلس و هم به دولت می زند.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان تصریح کرد: بگذارید هرکسی کار خودش را بکند؛ بگذارید وزیرکشور در مجلس حاضر شود و پاسخگوی اعمال خودش باشد، از پاسخگویی مسئولان اجرایی به مردم و نمایندگان هراس نداشته باشیم،مطمئن باشیم پاسخگویی مسئولان به مردم موجب تقویت اعتماد عمومی به نظام می‌شود و به هیچ چیزی آسیبی نمی رساند .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: