پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷
جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به سفر روحانی به ژاپن:
عجب شیر پرس - رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس گفت: پیشنهاد من برای رئیس جمهوری این است که اگر "آبه" اصرار بر میانجی گری در موضوع برجام دارد، ضمانت آن را از خود ژاپن بگیرد.
ژاپن ضامن توافقی باشد که به دنبالش است
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی،با اشاره به سفر پیش روی روحانی به ژاپن و احتمال درخواست میانجی‌گری برای مذاکره با آمریکا از سوی این کشور، گفت: در موضوع سفر آقای روحانی به ژاپن گمانه زنی های مختلفی وجود دارد و هرکسی از نظر خودش این موضوع را تحلیل می کند.
وی افزود: آنچه که پیش بینی می شود این است که نخست وزیر ژاپن هنوز ناامید و دلسرد نیست و متمایل است که یک اقدامی را در جهت کاهش تنش بین ایران و آمریکا انجام دهد و به عبارتی از آنجاکه ژاپن متحد نظامی آمریکا است،اجازه ای برای حضور در خلیج فارس پیدا کند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامیبا ابراز اطمینان از ارائه پیشنهاد میانجی‌گری از سوی ژاپن میان آمریکا و ایران، مطرح کرد: پیشنهاد من برای رئیس جمهوری این است که اگر "آبه" بر میانجی گریاصرار دارد، دکتر روحانی ،ضمانت آن را از خود ژاپن بگیرد.ژاپنضامن هر تعهدی که متناسب با مسائل و منافع کشورما باشد، شود.

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید براینکه برجام باید به حالت اولیه خودش برگردد، مطرح کرد: هر توافقی دیگری که در جهت برجام انجام می‌شود و اگر می خواهند ایران از کاهش تعهدات هسته‌ای دست بکشد،باید یک جایی ضمانت شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه با اطمینان می توانم بگویم که ضمانت های ترامپ برای ما قابل قبول نیست، ادامه داد: نمونه بارز آن اقدامات کره شمالی است. در موضوع کره شمالی ترامپ به صراحتپایش را عقب کشید و با وجود توافق، عکس های یادگاری و همه این رفتارها زیر میز مذاکره زد.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با بیان اینکه پیشنهاد شینزو آبه و میانجیگری باید با تعلیق تحریم های علیه ایران همراه باشد، مطرح کرد: اگر "آبه" اصرار دارد که اقدامی را انجام دهد، مأموریتی دارد و از جانب آمریکا و یا به شخصه، باید ضامن اجرای آن توافقی شود که به دنبال آن است.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی درمجلس با اشاره به سفر آبه به ایران و پاسخ مقام رهبری به وی تصریح کرد: پاسخ " آبه "را دادیم و وی ظاهراً در انتقال مطلب به آمریکایی‌ها عنوان کرده که شما عامل بی اعتمادی شده اید و ایرانی‌ها پای میز مذاکره نمی آیند و آن را وقت تلف کردن می دانند، اما دوباره ژاپن اصرار دارد که مذاکرات را انجام دهد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: