جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۴۱۹۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
تحلیل دیپلماسی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا در گفتگو با سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس
عجب شیر پرس - سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس دیپلماسی تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا را مثبت ارزیابی و بر ضرورت تداوم آن تاکید کرد.
ایران آماده ادامه گفتگو با آمریکا بر سر تبادل زندانیان استبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از خانه ملت، سیدحسین نقوی حسینی درباره تبادل زندانیان بین ایران وآمریکا گفت: ابتدا باید بر این موضوع تاکید کنم که مباحث برجام، توافق، مذاکره و گفت وگو با آمریکایی‌ها با موضوع کنسولی شهروندان که ممکن است افرادی در دو کشور به دلایل مختلف بازداشت باشند فرق دارد.

نماینده مردم پیشوا و ورامین در مجلس شورای اسلامی حوزه مذاکرات و توافق را در چارچوب استراتژی کلان نظام برشمرد و تاکید کرد: ایران به هیچ وجه هیچ مذاکره، گفت وگو و نشستی با آمریکایی ها نداشته و نخواهد داشت زیرا آمریکایی ها بر خلاف موازین بین‌المللی از برجام خارج شده و ناجوانمردانه، ظالمانه ترین تحریم ها را به ناحق بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی ادامه داد: اما درباره تبادل زندانیان، جمهوری اسلامی ایران در گذشته هم به صراحت اعلام کرده که آمادگی دارد در حوزه روابط کنسولی پیرامون آزادی زندانیاندو کشور گفت و گو و توافقاتی داشته باشد تا این افراد سریع تر نجات پیدا کنند.

نقوی حسینی دیپلماسی تبادل زندانیان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در این نوع از مذاکرات ما توانستیم نظرات مان را تحمیل کرده و خواسته ‌هایمان را عملیاتی کنیم بنابراین مذاکره در این حوزه به طور حتم ادامه پیدا خواهد کرد. در این زمینه وزارت امور خارجه وظیفه ذاتی پیگیری شرایط برای مبادله و آزادی زندانیان را برعهده دارد که طی روزهای اخیر یکی از دانشمندان ما در پی همین اقدامات آزاد شد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکره نکردن با آمریکا نشان از موضع قدرت جمهوری اسلامی ایران دارد تاکید کرد: اگرچه آمریکایی ها همه توان خود را به کار گرفتند تا با زور و اجبار ایران را پای میز مذاکره بنشانند اما مقاومت ایران منجر به ناکامی آنها شده که نشان از موضع قدرت ایران دارد، در بخش کنسولی هم همین گونه است در حالیکه ایران زیر بار قلدرمابی آمریکایی ها نمی رود اما برای آزادی زندانیان تلاش کرده و برای تحقق این موضوع پی شرط هایی هم برای آمریکایی ها تعیین می‌کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: