جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
عجب شیر پرس - وزیر بهداشت گفت: طبق بررسی‌های انجام شده یک ماه قبل مشخص شد شرکت‌های دریافت کننده ارز تجهیزات پزشکی نتوانسته‌اند اسنادشان بالغ بر دریافت 16 میلیون و 400 هزار یورو از ارزهای دریافتی را به ما ارائه کنند و ما نیز نتوانستیم به این اسناد دست پیدا کنیم.
جزئیات تخلف 16 میلیون یورویی در حوزه تجهیزات پزشکیبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از فارس، سعید نمکی وزیر بهداشت در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار ارز تخصیص یافته به شرکت‌های تجهیزات پزشکی توضیح داد: این مورد توسط وزارت بهداشت پیگیری شد و بنده حدود شش ماه برای بررسی این پرونده وقت صرف کردم.

نمکی افزود: این شرکت‌ها موظف بودند اطلاعات خود را در خصوص خرید اجناس به ما ارائه کنند که متاسفانه این اتفاق رخ نداد.

وی افزود: پس از بررسی‌ها به رقم‌های نسبتا بالایی رسیدیم که متوجه شدیم برخی دریافت‌کنندگان ارز اوراق و اسنادشان را به وزارت بهداشت تحویل نداده‌اند در همین راستا به شرکت‌ها وقت دادیم تا اسنادشان را به ما تحویل دهند.

وزیر بهداشت ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده یک ماه قبل مشخص شد شرکت‌های دریافت کننده ارز تجهیزات پزشکی نتوانسته‌اند اسنادشان بالغ بر دریافت 16 میلیون و 400 هزار یورو از ارزهای دریافتی را به ما ارائه کنند و ما نیز نتوانستیم به این اسناد دست پیدا کنیم.

نمکی گفت: تمام این شرکت‌ها به دستگاه قضایی معرفی شده‌اند و دستگاه قضا در حال پیگیری این تخلفات است .

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: