چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 24 2024
کد خبر: ۴۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
عجب شیر پرس - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه از آغاز به کار اجرای آثار صحنه‌ای و خیابانی نخستین جشنواره تئاتر منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در این شهرستان خبرداد.
جشنواره تئاتر منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی در مراغه آغاز شد
به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، احمد دادرس فیاضی افزود: این جشنواره هنریتا هیجدهم آبان ماه به مدت سه روز در محل تالار صوفی این شهرستان دایر است.

وی ادامه داد: در این جشنواره، اجراهای نمایشی این جشنواره با حضور ۱۲ اثر از شهرهای مراغه، ملکان، بناب، عجب شیر و آذرشهر در ۲ بخش صحنه ای و خیابانی برگزار می شود.

دادرس فیاضی اضافه کرد: برای این منظور و براساس پیشنهاد شورای سیاستگذاری این جشنواره و تصویب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، علی پوریان، رضا فتحی پور و حسین عبداللهی هیئت داوران این رویداد را برعهده دارند.

وی گفت: در روز اول این جشنواره، اثرهای نمایشی «سگ ها مادرت را می خورند» اثر جمال محمدی، «ماریا» اثر عاطفه فتحی پور، «باران که می بارد جاده لیز می شود» اثر جهانگیر چالاکی و «آش سرخ پشت پا» اثر هادی افتخارزاده در بخش صحنه ای و «ارباب من» اثر عیرضا قاسمی در بخش خیابانی اجرا می شود.

وی افزود: در روز دوم این جشنواره نیز علاوه بر اجرای کارگاه آموزشی مفاهیم پایه در هنرهای نمایشی، آثار نمایشی شامل «سایه ها» اثر حامد یعقوب زاده، «نقل سرخ» اثر علیرضا قاسمی و «دن کامیلو» ساخته بهزاد سیاه در بخش صحنه ای به نمایش در خواهد آمد.

وی ادامه داد: در روز سوم این جشنواره نیز اثرهایی شامل «دوره گرد» ساخته رسول پاک، «تا پنج بشمار» ساخته کریم پزشکی و «من آنجا نیستم» ساخته سعید علمی در بخش صحنه ای و «قلب های سنگی» ساخته جهانگیر چالاکی در بخش خیابانی نمایش داده می شود.

دادرس فیاضیاضافه کرد: با نمایش تمامی این آثار، اختتامیه این جشنواره با معرفی آثار برتر، بیستم آبان امسال در تالار عبدالقادر مجتمع فرهنگی هنری مراغه برگزار می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: