جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۱
عجب شیر پرس - نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه‌های مجلس در خصوص حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از کارهای خوبی که در دو سال اخیر در مجلس اتفاق افتاده‌، اختصاص ردیف بودجه و تخصیص۱۰۰ درصدی اعتبارات برای شرکت‌های دانش بنیان است.
اختصاص ردیف بودجه به شرکت‌های دانش‌بنیانبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، معصومه آقاپور در حاشیه بازدید از نمایشگاه رینوتکس در گفت و گو با خبرنگاران افزود: باید بدانیم که در جنگ اقتصادی منابع در دسترس مان محدود است و از بخش های خصوصی و گروه های مردم نهاد می خواهیم که در این حوزه حامی جوانان باشند.

وی با بیان اینکه دولت می تواند گام اولیه را برای شروع یک رویداد بردارد، گفت: برای ادامه مسیر نیازمند حمایت تمام ارگان ها و جامعه هستیم.

آقاپور در رابطه با مشکلات شرکت های دانش بنیان عنوان کرد: فقط یک سوم از مشکلات شرکت های دانش بنیان مربوط به مسائل مالی است و مابقی آنها شامل بروکراسیاداری وعدم باور و اعتقاد به این شرکت ها را شامل می شود.

وی با بیان اینکه یکی از سلاح های ارزشمند در جنگ اقتصادی، توجه به پتانسیل اندیشمندان است، گفت: یکی از مهم ترین سلاح های ما که هم اکنون در حال تجربه جنگ اقتصادی نابرابر هستیم، استفاده از پتانسیل ایده های جوانان است.

آقاپور ادامه داد: تولید ثروتی که می توان از طریق توسعه ایده ها و پردازش خلاقیت ها در این نمایشگاه ایجاد کرد، با هیچ چیزی برابری نمی کند.

وی اظهار داشت: اگر این پتانسیل ها را نادیده نگیریم، می توان به دنیا اثبات کرد که ایران و ایرانی می تواند در مقابل سختی ها مقاومت کرده و رتبه خود را در حوزه تکنولوژی، نوآوری و مزیت های نسبی در جهان ارتقا دهد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامیبا اشاره به اینکه امید است با همت مسئولان بتوانیم رینوتکس را تبدیل به برند بین المللی کنیم، اظهار کرد: تبریز شهر اولین هاست و این عنوان را در برگزاری نمایشگاه رینوتکس که برای اولین بار در کشور برگزار شد، ثابت کرده است.

وی درخصوص تاثیر برگزاری رینوتکس اظهار داشت: این نمایشگاه فرصت هایی را برای صاحبان صنعت، جوانان و شرکت های دانش بنیان فراهم می کند و از طرفی خلاقیت ها و ایده ها در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: