سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۴۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۲
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: سیاستگذاری در عرصه تئاتر باید توسط انجمن نمایش استان انجام شود و این اداره کل احترام زیادی برای هویت مستقل این انجمن قائل است.

  به گزارش عجب شیر پرس به نقل از ایرنا، محمد محمدپور در نشست مشترک با اعضای هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی استان با بیان اینکه این استان در حوزه تئاتر توانمندی های چشمگیری دارد، افزود: استفاده از تجربیات پیشکسوتان و نظر کارشناسان استعدادهای تئاتر استان را شکوفا می‌کند.

وی با قدردانی از فعالیت انجمن نمایش استان در برگزاری جشنواره سراسری تئاتر رضوی، اظهار داشت: این انجمن دارای قابلیت برگزاری جشنواره‌هایی در مقیاس بزرگتر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:‌ منزلت انجمن هنرهای نمایشی استان باید حفظ شود و این اداره کل نیز در این راستا نظارت بر روند قانونی فعالیت‌های نمایشی را بر عهده دارد.

محمدپور، از اعضای انجمن هنرهای نمایشی استان خواست تا مولفه های حمایت از گروه‌ها و فعالان تئاتری استان را تهیه و سپس تبیین کنند تا بسته‌های حمایتی از گروه های تئاتری که به زودی در اختیار انجمن هنرهای نمایشی قرار می گیرد به فراخور این مولفه ها به گروه ها تعلق گیرد.

وی با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی در توسعه تئاتر استان، یادآوری کرد: تلاش های روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در توسعه تئاتر استان حائز اهمیت بوده و کسب رتبه نخست کشوری این انجمن قابل قدردانی است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی نیز در این نشست با ارائه گزارشی از فعالیت های چند ماه اخیر انجمن هنرهای نمایشی استان، گفت: اتخاذ تصمیمات کارشناسی در حوزه تئاتر توسط این انجمن احترام به تمامی هنرمندان این عرصه است.

احمد رجب پور، با اشاره به ظرفیت های استان برای برگزاری جشنواره های کشوری، افزود: این انجمن آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره چهارسوی تئاتر ایران را دارد.

رامین راستی، عضو هیات رئیسه انجمن هنرهای نمایشی نیز در این جلسه اعتماد بیشتر متولیان فرهنگ و هنر استان به تخصص های موجود در انجمن نمایش استان را خواستار شد و تک تک هنرمندان در حوزه تئاتر را حائز توانایی برای پیشبرد سیاست های کلان تئاتر دانست.

عباس خلیفه لو، رئیس تئاتر تبریز نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری جشنواره های سراسری در نیمه نخست سال جاری، گفت: قرار گرفتن استان آذربایجان شرقی در رتبه نخست تولید و انتشار اخبار حوزه تئاتر دلیلی بر توانایی‌های فعالان حوزه تئاتر استان است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: