شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
نماینده مردم تبریز در مجلس:
عجب شیر پرس - نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت امکان ایجاد اشتغال ندارد و با مشکلات روبه‌رو است گفت: باید همه با تشکیل تعاونی و حرکت جمعی و نه جزیره‌ای در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنیم و بار بیکاری را از جامعه کم کنیم.
دولت امکان ایجاد اشتغال نداردبه گزارش عجب شیر پرس به نقل از تسنیم، شهاب‌الدین بی‌مقدار در جلسه شورای اداری تبریز با اشاره به اینکه مدیران ما باید هر ماه یک بار به حاشیه شهر رفته و در بین مردم حضور یابنداظهار داشت: مردم این مناطق واقعاً در سختی زندگی می‌کنند و نیازمند رسیدگی است، نباید در ایام خاص فقط به این مناطق سرکشی کرد بلکه رسیدگی و بازدید باید دائمی باشد.

وی با تاکید بر اینکه در انتخابات دور بعد مجلس دیگر شرکت نخواهم کرد بنابراین حرف‌های من انتخاباتی نیست، افزود: روز اول بعد از رأی آوری در انتخابات به محله ملازینال تبریز در حاشیه شهر رفتم، چند روز بعد معاون وزیر راه و شهرسازی را به یکی از منازل حاشیه‌نشین بردم، از اوضاع مردم آن منطقه اشک ریخت و پس از بازگشت به تهران، بودجه و اعتبار تخصیص داد ولی چند ماهی است که اداره کل راه و شهرسازی استان مشکلاتی را در مسیر این طرح ایجاد کردهو باید موانع طرح برطرف شود.

وی با بیان اینکه با هدف کارآفرینی برای جوانان به مجلس رفتم و پیگیری اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به تبریز از اولویت‌های پیگیری من بوده است، گفت: باید اتصال این خط آهن به تبریز به مطالبه تبدیل شود چرا که موجب افزایش 20 تا 25 درصدی سرانه درآمد استان خواهد شد و تجارت تقویت می‌شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، سه طرح گیاهان دارویی، گردشگری و صنایع وابسته به ابریشم را مؤثر در افزایش ثروت و ایجاد اشتغال و افزایش سرانه درآمد استان دانست و خاطرنشان کرد: کشت، فرآوری و فروش بیش از 1300 نوع گیاهان دارویی که در استان، به ویژه در جنگل‌های ارسباران داریم و بازارهای جهانی نیز دارد، می‌تواند در تقویت تولید و اشتغال استان مؤثر باشد.

وی با اشاره به اینکه برای تقویت گردشگری و بوم گری در استان تلاش زیادی صورت گرفت، افزود: علی‌رغم انتقاداتی که صورت گرفت، اما رویداد تبریز 2018 حداقل باعث شد کاری برای گردشگری در این استان شروع شود و باید این توجه تداوم یابد. اکنون بوم‌گردی در استان با تسهیل صدور مجوزها به بیش از 210 واحد رسیده و موجب اشتغال و تقویت درآمد منطقه شده است.

بی‌مقدارقرار گرفتن پرورش کرم ابریشم را در اولویت ایجاد اشتغال استان مورد تاکید قرار داد و افزود: صنایع وابسته به این صنعت ارزش افزوده بالایی دارد لذا برای کمک به افراد بیکار و حتی ساکن حاشیه شهر باید اشتغال‌های این چنینی ترویج شود و تعاونی توسعه در شهرها توسعه یابد.

وی با اشاره به اینکه دولت امکان ایجاد اشتغال ندارد و با مشکلات روبه‌رو است، ابراز داشت: باید همه با تشکیل تعاونی و حرکت جمعی و نه جزیره‌ای در راستای ایجاد اشتغال تلاش کنیم و بار بیکاری را از جامعه کم کنیم. زمانی تبریز مرکز تجارت ایران بوده و باید دست به دست هم دهیم به جایگاه اصلی خود برسد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: